Primus ETA Express

Om jag skulle välja mellan Eta PackLite och Eta Express skulle jag välja PackLite 9 ggr av 10.

Tack för tipset! Jag lutar faktiskt åt PackLite just pga de flesta av de anledningar du tar upp... Dock verkar ju Expressen vara grymt populär. Är det någon annan som har goda/dåliga erfarenheter av just PackLiten?

Good luck, det är ju lite olika kök. Jag skulle nog kolla på t.ex. Trangia 27-5 också. Jag fick köket för halva pengarna och köpte till gasbrännare. Det funkar överjäkligt bra tycker jag. Måste klaga lite på EtaPacklite, för att vara såpass stort så finns det endast ett enda kokkärl. Det är en klar begränsning när man inte bara äter påsmat. På lilla Trangiat har man två kärl, kan såklart lämna ett hemma om man vill, och en stekpanna.

Är det viktigast att köket är lätt välj express, stabilt välj packlite. Själv är jag grymt nöjd med mitt toppmonterade Optimus Terra Solo. Det väger under halvkilot med brännare, inkl 100g gastub. Iof räcker det bara till att värma turmat, men för mig är det perfekt.

Hur viktigt är locket/stekpannan?

Jag har ett Primus EtaExpress som saknar locket/stekpannan. Hur viktigt är locket för uppkokningen?

Ja det är ju klart det är viktigt då förlusterna minskar kraftigt - har ett över från ett eta e - pma din bostadsort så kanske du kan få den i näven

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips