primaloft jacka?

Jag har funderingar på att köpa en primaloft jacka,någon som kan rekomendera någon shysst jacka??;)

har kollat på haglöfs Barrier Pro hood,houdinis mr dunfri,norrönas ,Lyngen Primaloft60

någon här som äger någon av jackorna ,skriv gärna vad ni tycker om dom.

/P

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Om du behöver xl på andra ställen än buken så är Tierra bra, dvs långa ärmar och "atletisk" passform till skillnad från de flesta Amerikanska märken. Itab har bra passform (för mig) på byxorna men jackorna har jag ingen input på.

Haglöfs Barrier

Har Haglöfs Barrier Hood och tycker den är helt suverän. Relativt lätt, enkel att trycka ihop och pula in där den får plats, varm och vattenavvisande. Tycker huvan är guld värd. Har även en Barrier vest att komplettera med om jag är riktigt frusen.

// Lelle

Har Haglöfs Barrier Hood och tycker den är helt suverän. Relativt lätt, enkel att trycka ihop och pula in där den får plats, varm och vattenavvisande. Tycker huvan är guld värd. Har även en Barrier vest att komplettera med om jag är riktigt frusen.

// Lelle

har kollat på barrier PRO hood jackan,den kändes så tunn så jag blev skeptisk på hur varm är den egentligen,men den är kanske varmare än man tror??

har tänkt ha den under en skaljacka vid div aktiviteter eller bara den vid typ basläger på kalla sommar fjällen;)

finns en hel djungel med primaloft jackor,den ska vara skapligt varm och inte för tung, och den får gärna vara snygg med;):)

/P/P

Senast ändrad:
Guideline Kisu

Den här är jag jättenöjd med för 900 kr på rea förra året. Tills jag lyckas klara mig utan glödhål så är den så snygg så att jag har den på stan också. Förbaskat varm för mig som är rätt varm i grundläget så det måste bli bra mycket kallare för att jag inte ska svettas.

http://fiskedepan-ebutik.se/Guideline-Kisu-Jacket (1098 kr nu i annan butik).

guideline_kisu_jacket.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips