Polydacron

Har hört talas om att det ska finnas t-shirts i Polydacron material som ska var förkrossande bra.
New Line ska visst ha en Polydacron T-Shirt som används till skidåkning och ev löpning.

Mina frågor är:
Någon som har hört talas om detta material?
Någon som använt eller läst mer om New Lines Polydacron T-Shirt ?
Sökte i forumet men hittade inget.

MVH KIM

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
PE (Dacron)

Polydacron är det material som är i Newlines vanligaste funktionst-shirt, dvs den som finns i alla Intersport, Stadium mm mm.... Gå in i vilken sportaffär som helst och prova.

Jag har tre stycken och använder dem till alla typer av aktiviteter där jag svettas, inkl Vasalopp, Lidingölopp, vandring, telemark, cykling mm mm.

Enda nackdelen är väl att de ska tvättas i 40 grader, vilket inte riktigt får ur svettlukten alltid.

Tycker inte du ska köpa från Pölder, har bara dåliga erfarenheter av dem.

Re: PE (Dacron)

ponli; sa:
Polydacron är det material som är i Newlines vanligaste funktionst-shirt, dvs den som finns i alla Intersport, Stadium mm mm.... Gå in i vilken sportaffär som helst och prova.

Jag har tre stycken och använder dem till alla typer av aktiviteter där jag svettas, inkl Vasalopp, Lidingölopp, vandring, telemark, cykling mm mm.

Enda nackdelen är väl att de ska tvättas i 40 grader, vilket inte riktigt får ur svettlukten alltid.

Tycker inte du ska köpa från Pölder, har bara dåliga erfarenheter av dem.

Använder du den som underställströja eller utanför understället?
Vad är egenskaperna ? värmande? Fukttransporterande? OSV??

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips