Point65 vinner pris

Jag såg just att Point65s Tequila, deras isärtagbara kajak, utnämnts till en av de 100 största prodktnyheterna i världen av amerikanska Popular Science. Wow.
Jag har själv en 8 år gammal Point K1R och har följt deras utveckling sen länge. Tycker det är kul att de fått denna "cred". Såg endast en annan "svensk" pristagare - Volvo.

Intressant att en gammal idé premieras först nu. Det är säkert 10 år sedan jag förstå gången stötte på både sit-on-top och havskajaker som var delbara.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Prisbelönt kajak

Intressant att en gammal idé premieras först nu. Det är säkert 10 år sedan jag förstå gången stötte på både sit-on-top och havskajaker som var delbara.

Erik, delbara kajaker har funnits i minst 30 år. Jag såg en gammal Valley som man kunde bulta ihop tex. Men även cyklar, datorer mm, som också premierats är gamla idéer som på ett eller annat sätt utvecklats. Popular Science priset är TUNGT och att ett Svenskt kajakföretag vunnit tycker jag vi ska vara stolta över och lämna gamle jante i garderoben där han hör hemma.

Popsci

sag ocksa detta i Popsci (ar medlem och prenumerant sen 20 ar). Kul och grattis till Point! typisk sverige att nagon maste kasta en kanga vid en sadan tillfalle. POPSCI ger pris till grejer " that make a positive impact on our world today and challenge our views of what’s possible in the future". Ga garna in och kolla hos Popsci. Riktigt bra publication!

sag ocksa detta i Popsci (ar medlem och prenumerant sen 20 ar). Kul och grattis till Point! typisk sverige att nagon maste kasta en kanga vid en sadan tillfalle. POPSCI ger pris till grejer " that make a positive impact on our world today and challenge our views of what’s possible in the future". Ga garna in och kolla hos Popsci. Riktigt bra publication!

Läs vad jag skriver innan du ger mig en känga ;-)

Jag skriver att "idé premieras först nu"...

Ser seg ut...

Den ser ju ut att vara alldeles utmärkt för mys och strandpaddling, eller för barnen att leka i. Faktum är ändå att Magnus de Brito verkligen sprutat ut ny design för Point.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips