Point65 från Estland??

Ursäkta om detta är en gammal fråga. Jag skulle vilja veta lite om möjlighterna att köpa Point65-kajaker från fabriken i Estland. Jag vet att det går men inte var fabriken ligger/heter. Har någon erfarenheter av detta som pris, utbud eller risker? Vad jag har hört så är det mycket billigare där men jag antar att det finns nackdelar också?

Mats

Point från Estland

Stämmer bra det att fabriken som gör Point65 ligger i Estland. Den fabrikens kajaker säljs i olika länder under olika namn.

JAg har bekanat som köpt direkt från Estland för ca 2 år sedan och betalade ca 5000 per kajak och då åkte de över dit för att köpa. De har inte haft problem med kajakerna. Men tidigare här på Utsidans diskussionsforum så var det en diskussion i detta ämne och då var det en person som var sur för att inte Point65 tog på sig reklamation av den kajak han köpt i Estland. Vilket Point gjorde helt rätt i, varför ska de ta kostnader för en reklamation på en kajak som de inte tjänat ett öre på.

Vad vill jag nu säga med detta? Blir det något fel på kajaken så är det inte så lätt att få hjälp. Point65 har 5 års garanti, men hur gör du om du köper direkt från fabriken vid evetuellt fel? Tar kajaken på taket och åker till Estland?

Jag har en Point65 (från point) och är mycket nöjd med den service jag fått där. Jag vet att de i dagarna säljer ut årets kajaker och även de som gått på uthyrning, kan vara ett vettigt alternativ till att köpa i Estland

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips