Poi loader

Har en 60csx och fartkamera varnare i den men den vanar inte med ljud som hörs i bil bullret bara ett nästan ohörbart pip är de ngn som har tips på hur man byter ljud på kamera varnaren.

Tror inte du ska räkna med allt för många positiva svar. Problemet har varit upp ett antal gånger tidigare, o ingan har lyckats än, med att byta ljudet...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
I betaversionen av POI Loader (2.4.0.0) beskrivs i hjälpen hur man gör för att koppla ljud/bild till viss POI-fil.
Jag har inte testat själv, men andra påstår att det fungerar till nuvi t.ex.

Men det kan ju pipa olika mycket...
Ta till exempel när den ska visa vägen, då klarar den av att tjuta till innan man ska svänga. Dock inte innan fartkameror.

Köra långsammare... Tja... Första gången jag verkligen hörda nåt svagt var på en 90-sträcka, men POI varnade o sa 70. Så, jag körde faktiskt lagligt redan innan.... Har inte den för att kunna köra fort mellan kamerorna, utan som ett extra hjälpmedel för att kunna planera min körning. En 90-sträcka, o den varnar för kameraq med 70-gräns, visst, då vet jag långt i förväg att det snart är dax att släppa gasen, motorbromsa (o eftersom jag har insprutningsmotor, stoppa bränsleförbrukningen.).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips