Pjäxor till BC-bindning

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Rossignol BC X6

Jag har dessa och är helnöjd med dem Stabila och vattentäta Går att forma inuti med värme
Behöver du mer stabilitet ,kolla på Rossignol Bc X 7

Lundhagsskon med filtinnersko 936g per styck väl tung och klumpig för skridsko enligt min förmodan men troligen bra för skidåkning i låga temperaturer.

Thure

Tunga

Bumpar tråden lite.

Jag lyckas inte finna några vettigt lätta NNN BC skor. De nämnda i tråden tycker jag har allt för mycket "slalompjäxa" över sig.
Kör idag med Alpina BC 1550 men är inte nöjd, taskig passform och klumpiga. Saknar mina Alfa Hafjell.

Ser dock att Alpina har en modell som åtminstone ser lite mindre ut som två bojsänken.

TRAVERSE
http://www.alpinasports.com/product/traverse/229
Någon som har erfarenhet?

Tycker detta med vettiga pjäxor som även funkar att gå i är ett problem som inte marknaden lyckas att lösa.

Många har liknande funderingar.

Personligen har jag köpt upp mig på några par begagnade Alfa Hafjell för att kunna fortsätta med den modellen ytterligare något decennium. Jag har fötter mitt emellan två storlekar varför de mindre passar bra för skridsko men är väl trånga för längre promenader medan den större storleken funkar utmärkt vid skidåkning.

Finns en äldre tråd här någonstans där Peter Karle redogör för sina erfarenheter av Alfas senare modeller. Där kan du hitta Hafjellsliknande pjäxor men jag tror att det är lättast att hitta dessa i norska butiker.

Thure

Måste koorigera min post ovan lite. Det var Peter Kaarle som gjorde en test av pjäxor för löshälsåkning på långfärdsskridskor i Utemagasinet ca 2013.

Testen hänvisades till i några trådar här.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips