Pi Smart för att minska användandet av toapapper och LNT

Hej,
tänkte presentera Pi Smart som är en kisstrasa för att minska användandet av toapapper i naturen och därmed bidrar till LNT (leave no trace). Det som redan är självklart för många, alltså att inte lämna papper i naturen är tyvärr inte så självklara för många andra. Vi har väl alla sett pappersrester i naturen, bakom en buske, sten eller direkt på stigen.

2021 vandrade jag PCT i USA och det slog mig att det var väldigt rent längs leden. Många kvinnor använde sig av Kula Cloth, en kisstrasa. Hemkommen skulle jag beställa en och frakten var dyrare än själva Kulan. Då fick jag idén att själv utveckla en variant av en kisstrasa som fick namnet "Pi Smart" för den Europeiska marknaden. Den finns ute till försäljning sedan några månader tillbaka
hos Fjällsport samt på min hemsida www.pismart.se.
Vill också påpeka att den inte är antibakteriell som Kula Cloth som innehåller silver. Jag valde bort silver av miljöskäl. Är ni nyfikna kika gärna på min hemsida. Under shop sidan, klicka gärna på valfri färg av Pi Smart och ni kan se all information om hur den ska användas, skötas och vilka material som används samt var den tillverkas. Till senhösten utökas kollektionen med 6 nya motiv samt en camo version för hemvärnet utan något reflekterande. Alla motiv är tillägnade vandringar jag gjort under alla år. Nedan ser ni några av motiven.
Hälsningar, Veronika

Bilagor

• 25-01-27, vikt, IMG_4490.jpg
    25-01-27, vikt, IMG_4490.jpg
    2.8 MB · Visningar: 3
  • 25-08-06, Pi Smart, Höga Kustenleden, IMG_7614.jpg
    25-08-06, Pi Smart, Höga Kustenleden, IMG_7614.jpg
    3.6 MB · Visningar: 4
  • 25-08-06, Pi Smart, Sörmlandsleden Fall, IMG_7616 (1).jpg
    25-08-06, Pi Smart, Sörmlandsleden Fall, IMG_7616 (1).jpg
    3.4 MB · Visningar: 4
  • 25-08-06, Pi Smart, PCT, IMG_7613.JPEG
    25-08-06, Pi Smart, PCT, IMG_7613.JPEG
    3.2 MB · Visningar: 4
Shoppingkorgen funkar inte i FF. När man lägger till en vara dyker den upp till höger, men den hamnar 50% utanför fönstret oavsett webläsare. Detta gäller oavsett fönsterstorlek (jag har en stooor skärm). I Edge kan jag skrolla så jag ser hela. Men i Firefox försvinner hela härligheten så fort jag rör skrollisten. Det finns heller ingen annan länk till shoppingkorgen, man kommer åt den bara genom att lägga till ytterligare en vara. Jag har en hel hög Pi Smart där nu. 😉

Tänkte du ville veta.

Sen har jag en fråga också. Förstår inte riktigt. Är det meningen att man ska tvätta den efter varje användning? Blir den inte, hm, inpyrd och äckligt annars?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips