PET-flaskor?

Min erfarenhet är att även den flimsigaste PET-flaska (typ sån man köper utomlands) håller för nästan vad som helst.
Så det brukar vara min målbild när jag går till affären för att handla flaska :)
/OJ

Jag gillar Festis-flaskor, men helst den äldre modellen (som tur är jag har sparat en kasse).

Framförallt så har de ett spår som gör att man på ett enkelt sätt kan sätta dem antingen på ryggsäckens axelremmar eller i bältet.

Till vänster sitter snöret som ett lärkhuvud, till höger är det vridet så det är korsat bakom bältet (annars halkar flaskan ur).
festis1.jpg

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag håller med Oscar. Enda anledningen till styvare flaska är att när man öppnar full flaska och råkar klämma till, kan en del av innehållet smita. En vanesak dock.

/John

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips