Alla dessa elektroniska verktyg. Min första fråga är hur många 220V strömuttag packar ni i ryggsäcken?
Nej jag skojar bara, men för 20 år sen stötte jag på soldater som laddade sina accar med solpaneler, ytan per laddare var ungefär som en utfälld kvällstidning. I CA sken solen rätt bra, men min lilla solladdare har inte lämnat något spår i batterier på laddning i flera dagar i följd här hemma.
Precis som ryssarnas lösande av besvärliga problem, med KISS tänkande, borde nog man göra ute i skogen, vid havet och på fjället. Gör vi det? Själv har jag både batterier och reservdito med med 3/4 delar av året. Uppenbart kan även jag förenkla.
Eftersom jag bär min utrustning, inklusive mat, har jag inga besvärliga recept och när det behövs recept förpackar jag det med maträtten eller råvarorna. Det har fungerat fint i över 40 år och kommer nog att fungera väl så länge det behövs.
Mina recept tar jag från kokböcker, tidningar och bekannta. Sparar dem gör jag i .doc form och på laserutskrift i kokböcker samt mappar.
Skulle jag vilja läsa på en lässkiva? Nja har prövat dem och väntar tills det kommer större som är rull och lösbara. Det lär dröja tills minst nästa säsong så den här behöver jag inte oroa mig.
Men alternativet till appartglädjen är ju att hålla turen inom batteriernas drifttid. Passar säkert bra till stressade 3 dagars vandrare. Själv behöver jag 3 dagar för att komma ner i tempot....
Go tur!