pddla kajak med hund

Ser att det finns en liten stuvlucka bakom "hundhålet". Är det ett skott mellan dessa? Vet du hur hon gör i botten av kanoten (matta, liggunderlag etc)? OBS också att hon har flottörer för extra säkerhet

Det var första gången som hon nyttjade kajaken då bilden togs, så hon hadde inte vant sig vid kajaken och därmed lyckades hon vända pontonerna bak och fram.

Jag har inte varit i kontakt med henne på en stund och fått någon utvärdering, vilket vore kul.

Ja det är ett skott mellan "hundluckan" och det aktre stuvutrymmet. Just för att minimera ev vatten som kan tänkas komma över kanten. Vi hittade även ett kapell som passar på sargen som jag byggde upp med ett flens för att hindra vatten från att skvalpa in samt för att hunden skulle kunna vila huvudet mot något. Kul projekt som slukade ett antal timmar men flinet på hennes läppar är den bästa lönen och gjorde det hela värt allt extra arbete.

/Kåre

Jag fick för en tid sedan kontakt med en tjej/kvinna med namn Cicilia som önskade att få med sig sin kamrat på färden och vi spånade lite på olika lösningar och kom fram till att specialbygga en Lisa. Jag tycker resultatet blev fantastiskt så jag passar på att lägga in ett par bilder. Var av den ena är tagen av en kompis till henne vid namn Micka.

/Kåre

Vet du med vilken kamera den första bilden är tagen?

mvh
cake

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har lagt flottörerna åt sidan, de behövs inte längre. Men i botten på kajaken har jag ett "liggunderlag" som jag fick med kajaken. Sedan en liten fleecefäll med gummerat underlag ovan på det. Hunden ligger stilla och snällt (alternativt sitter upp) så det funkar bra. Tack igen Kåre!

Snyggt

ekipage den extrautrustade Lisan.

Tror att storleken på akterluckan som hunden sitter i är lämplig för den 15 kilos hund som trådstartaren har.

Hur mycket väger pudeln på bilden? Eller är det en Lagotto?

Thure

Jag har lagt flottörerna åt sidan, de behövs inte längre. Men i botten på kajaken har jag ett "liggunderlag" som jag fick med kajaken. Sedan en liten fleecefäll med gummerat underlag ovan på det. Hunden ligger stilla och snällt (alternativt sitter upp) så det funkar bra. Tack igen Kåre!

Tack själv och för att du skriver några rader. Jag känner mig inte helt bekväm med att stoppa in bilder på kunder, men samtidigt är jag ju lite stolt och vill skryta lite nu när resultatet blev så bra liksom bilden.

Hoppas ni kommer ha fortsatt kul i kajaken.

/Kåre

Bilagor

• Wenonah.jpg
    Wenonah.jpg
    44.3 KB · Visningar: 1,046

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips