Påsktur

Jag kommer ha 5 dagar ledig för mig själv under påsken och funderar på att dra iväg på en tur. Jag utgår från Stockholm och slipper gärna köra mer än 3-4 timmar. Jag har vandrat en hel del men ingen ting på låglandet. Vad skulle ni tipsa om? Vandra, cykla eller paddla? Jag är öppen för det mest kom gärna med tips på aktivitet och plats.
 
April tycker jag är den finaste tiden att paddla i Stockholms skärgård. Inte mycket folk, och mycket sjöfågel som man inte ser vid andra tider. Men det ska ju gärna vara fint väder…
 
Det är en fantastiskt fin tid i skärgården då så passa på om du har 5 dagar ledigt.
Inte behöver du kuska bil så långt heller och om vädret blir alltför dåligt är du hemma på ett nafs!
Alltså jag tycker att du ska ut och paddla!
 
Tåg ger numera rätt många möjligheter till A till B tur med cykel i medvind. T ex Pendeltåg och Upptåget till Gävle eller Mälartåg till Hallsberg eller Linköping. Skärgårdspaddling är förstås fantastiskt i slutet av april eller början av maj vid svaga vindar.

Thure
 
Jag seglade mycket när jag var yngre och har kört mycket motorbåt senaste åren så sjövana finns. Där emot har jag inte paddlat mycket och känner mig lite tveksam gällande att ge mig ut på en flerdagarstur själv.
 
Vandra, cykla, paddla, segla, bada, sitta på en sten och glo på havet.

 
..rida, klättra, köra motorcykel, dyka, spela disc- eller bangolf, gå på havsmonsterutställning, fiska, ser hur det kan se ut efter ett krig på Krim, vila, äta god mat, klä ut sig till kung, andas frisk luft...
 
Det finns ställen överallt som man inte har sett. På det stället jag har bott i många år så åkte körde jag idag bil och såg att det finns urskogar i min region. Det ska jag undersöka närmare och besöka kanske snart.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.