Parkeringsavgift Jontunheimen

Tjena
Är det någon som vet vad det kostar att stå med bilen ca en vecka i Gjendesheim? Minns att det fanns en stor parkering mellan Maurvangen Camping och färjelägret men minns inte vad det kostade. Någon?
 
Standardpris är 100 NOK om dagen. Jag hade bilen där en vecka i augusti förra året. Minns jag rätt hade de en maxkostnad på typ 500 NOK.

Det finns en parkering nära Gjendesheim och båtläget men den var full när jag var där. Jag var tvungen att ställa bilen på en större parkering 2 km längre upp på vägen.
 

Bilagor

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    42.9 KB · Visningar: 811
Tjena
Är det någon som vet vad det kostar att stå med bilen ca en vecka i Gjendesheim? Minns att det fanns en stor parkering mellan Maurvangen Camping och färjelägret men minns inte vad det kostade. Någon?

Är det någon som vet när sista bussen på dan, går till färjeläget från nämda parkering.
//Jan
 
Standardpris är 100 NOK om dagen. Jag hade bilen där en vecka i augusti förra året. Minns jag rätt hade de en maxkostnad på typ 500 NOK.

Det finns en parkering nära Gjendesheim och båtläget men den var full när jag var där. Jag var tvungen att ställa bilen på en större parkering 2 km längre upp på vägen.


Det var den parkeringen jag menade men då bör det som sagt inte gå på mer än 500 NOK med andra ord. Risken att åka ner till färjelägret är som sagt att det är fullt men det är kanske värt den extra tiden
 
Inget minne av att det fanns någon buss men det kanske det fanns. Det tog ju dock bara en kvart att gå ner till båten om jag inte minns fel.

Tror busstiderna hänger lite på när kiosken är öppen. Det är de som har den som kör. När jag varit där så har de tajmat båtarna.,,, eller som vid ett tillfälle, kört vid behov.

Det är alltså, som jag upplevt det, lite random ;)
 
Det finns ingen maxkostnad (2014)

Standard pris 100kr/dag, gäller även långtidsparkeringen 2km från gjende.
80kr/dag vid längre parkering, summan ses som rabatterad och det medför begränsat möjlighet att få tillbaka pengar ifall man kommer tillbaka tidigare än planerat.
Det går även att betala efterskott de dagar man kommer för sent.

Personalen ordnade skjuts både till och från långtidsparkeringen.

Juli 2014
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
CarolineD Vill du haka på till Jontunheimen över midsommar? Fjällvandring 7

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.