Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad är det med de där paracordarmbanden egentligen? ser de överallt numera. Finns på H&M t.o.m. Är det nån som nånsin flätat upp snöret eller är allt mest nån slags utsmyckning än nått användbart.
Flätar ni ihop det sen också till ett lika tjusigt armband?
Poängen är att i ett kompakt format ha tillgång till en mycket användbar lina som man dessutom alltid har till hands. Personligen så anser jag inte att behovet finns i urban miljö eller som ersättare för "riktiga" smycken.
Den mest praktiska varianten är enligt min mening som klockarmband. Slitstarkare material och samtidigt någorlunda bekvämt sådant är svårt att hitta.
Vad är det med de där paracordarmbanden egentligen? ser de överallt numera. Finns på H&M t.o.m. Är det nån som nånsin flätat upp snöret eller är allt mest nån slags utsmyckning än nått användbart.
Flätar ni ihop det sen också till ett lika tjusigt armband?
Har tagit upp mina ett par gånger, en gång för att förevisa för ungarna vad det skulle vara till och den andra för att ha stumpar som provisoriska ryggsäcksnitar (gammal säck).
Första gången knöt jag ihop det igen men med ryggan slets småbitarna ut så det blev till att tillverka ett nytt.
Använder faktiskt mina som "riktiga" smycken. Eftersom jag gjort de i flera färger får jag dock bara ut ca 1 m rep av varje färg (utom ett som är 2 m), men det finns gott om trevliga skarvknopar i nödfall. Har dock ej behövt prova i verkligheten.
Lite roligt att de har blivit så mainstream att de finns på H&M. Har dock känt på dessa och de är inte mycket att hänga i julgranen...
Bifogar en bild på mina smyckesbetyngda armar (och jag som en gång i tiden inte ens klarade av att ha en klocka på armen).
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar