Paddla runt Vancouver

Det finns hur mycket som helst. Det bästa är på Vancouver Island. (1 timme med färja)

Jag kan rekommendera Tofino Sea Kayaks På Västsidan.
http://www.tofino-kayaking.com/
3 timmar med buss,

Eller paddla i Johnstone Strait eller Telegraph Cove om du vill se späckhuggare.
Några fler timmars bussresa från Vancouver. Du kommer aldrig att ångra dig.

Det finns många djur runt Vancouver Island..
Jag har sett: Gråval, Knölval, Späckhuggare, Delfiner (Vitsiding), Tumlare, Sjölejon, Knubbsäl, Mink, Utter, Havsutter, Svartbjörn, Varg, Puma, Örn och en massa sjöfågel. Grizzly finns inte på Vancouver Island.

Det finns Grizzly norr om staden Vancouver dock.

Bilagor

• bJÖRN.jpg
    bJÖRN.jpg
    62.2 KB · Visningar: 325
  • Kajakoorca.jpg
    Kajakoorca.jpg
    39.3 KB · Visningar: 330

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Coolt! Tack för svaret!!! Det har varit lite krångligt med information om just kajakande runt vancouver.
Vi ska vara där i två och en halv vecka så tid finns. Men tiden har ju en tendens att springa ifrån en. Jag har aldrig sett en havsutter så det vore häftigt! Däremot har jag stått ansikte mot ansikte med en svartbjörn i Montana, det var mindre kul. Typ, hello, och sen snabbt som fan igen med dörren.
Vi ska resa vidare till Toronto sen. Du råkar inte ha varit där också, paddla lite runt i great lakes där.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips