Paddla kajak i Skåne nu i helgen.

Jag tänkte paddla kajak i Skåne nu i helgen. Är det någon som har paddlat nyligen i Skåne? Vi har ju fått nya vattendrag lite här och där helt plötsligt. Bor i närheten av Kävlinge- Löddeå. Är det någon som har koll på hur varmt det är i vattnet (i åarna)just nu i Skåne? Tommy Törnquist

inte varmt

kärlek; sa:
Jag tänkte paddla kajak i Skåne nu i helgen. Är det någon som har paddlat nyligen i Skåne? Vi har ju fått nya vattendrag lite här och där helt plötsligt. Bor i närheten av Kävlinge- Löddeå. Är det någon som har koll på hur varmt det är i vattnet (i åarna)just nu i Skåne? Tommy Törnquist

Förra söndagen paddlade jag i Rönneå, det var extremt mycket vatten, jag lyckades med nöd och näppe komma under motorvägsbron. Mycket nya "sjöar" var det runt ån, man kunde i stort sett paddla in på gårdsplanen hos en del hus.
Tanken var att paddla LöddeÅ i morgon, men jag tror inte det blir så, såg väldigt strömt ut i fredags. Det blir nog en sväng i RönneÅ i morgon också. Synd att det blåser så mycket annars hade en tur i havet suttit fint.
Vattentemperaturen i åarna är väl max 5-6 grader skulle jag tro.
Mvh Erik

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips