Paddla kajak i Skåne nu i helgen.

Jag tänkte paddla kajak i Skåne nu i helgen. Är det någon som har paddlat nyligen i Skåne? Vi har ju fått nya vattendrag lite här och där helt plötsligt. Bor i närheten av Kävlinge- Löddeå. Är det någon som har koll på hur varmt det är i vattnet (i åarna)just nu i Skåne? Tommy Törnquist
 
inte varmt

kärlek; sa:
Jag tänkte paddla kajak i Skåne nu i helgen. Är det någon som har paddlat nyligen i Skåne? Vi har ju fått nya vattendrag lite här och där helt plötsligt. Bor i närheten av Kävlinge- Löddeå. Är det någon som har koll på hur varmt det är i vattnet (i åarna)just nu i Skåne? Tommy Törnquist

Förra söndagen paddlade jag i Rönneå, det var extremt mycket vatten, jag lyckades med nöd och näppe komma under motorvägsbron. Mycket nya "sjöar" var det runt ån, man kunde i stort sett paddla in på gårdsplanen hos en del hus.
Tanken var att paddla LöddeÅ i morgon, men jag tror inte det blir så, såg väldigt strömt ut i fredags. Det blir nog en sväng i RönneÅ i morgon också. Synd att det blåser så mycket annars hade en tur i havet suttit fint.
Vattentemperaturen i åarna är väl max 5-6 grader skulle jag tro.
Mvh Erik
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.