Paddla kajak i Skåne nu i helgen.

Jag tänkte paddla kajak i Skåne nu i helgen. Är det någon som har paddlat nyligen i Skåne? Vi har ju fått nya vattendrag lite här och där helt plötsligt. Bor i närheten av Kävlinge- Löddeå. Är det någon som har koll på hur varmt det är i vattnet (i åarna)just nu i Skåne? Tommy Törnquist

inte varmt

kärlek; sa:
Jag tänkte paddla kajak i Skåne nu i helgen. Är det någon som har paddlat nyligen i Skåne? Vi har ju fått nya vattendrag lite här och där helt plötsligt. Bor i närheten av Kävlinge- Löddeå. Är det någon som har koll på hur varmt det är i vattnet (i åarna)just nu i Skåne? Tommy Törnquist

Förra söndagen paddlade jag i Rönneå, det var extremt mycket vatten, jag lyckades med nöd och näppe komma under motorvägsbron. Mycket nya "sjöar" var det runt ån, man kunde i stort sett paddla in på gårdsplanen hos en del hus.
Tanken var att paddla LöddeÅ i morgon, men jag tror inte det blir så, såg väldigt strömt ut i fredags. Det blir nog en sväng i RönneÅ i morgon också. Synd att det blåser så mycket annars hade en tur i havet suttit fint.
Vattentemperaturen i åarna är väl max 5-6 grader skulle jag tro.
Mvh Erik

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips