Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har tänkt att sticka i väg två till fyra nätter själv till sjön Immeln,med min kajak13 - 17 Maj är det något man skall tänka på, som är viktigt när jag är helt ensam.
Har tänkt att sticka i väg två till fyra nätter själv till sjön Immeln,med min kajak13 - 17 Maj är det något man skall tänka på, som är viktigt när jag är helt ensam.
Klä dig efter vattentemp så du klarar ett plurr. Det kan blåsa på de större ytorna på Immeln. Vet inte om det fortfarande krävs någon form av "camping-kort" för att ta del av de iordninggjorda rastplatsernas service med utkörd ved, vindskydd osv. Tror också man vill styra tälning till de ordnade rastplatserna, som är ganska många.
Kolla eldningsförbud om du tänkt elda. Det har inte regnat mycket här nere senaste månaderna.
Ja, nu blir det väl en tråd om huruvida någon kan kräva betalning eller inte men tycker man det är värt att ha finna rastplatser som man nyttjar så kan man ju swisha av egen fri vilja.
Fågelskyddsområden är man däremot skyldig att respektera.
Ett fint område, Raslången har mindre strandnära bebyggelse.
En sak som kan vara till hjälp när man sätter sig i situationer där man kan behöva simma i land är att testa sin förmåga att simma olika distanser under rådande förhållanden. Det ger ökad självkännedom, bättre självförtroende i situationen, och möjliggör bättre beslut. När man testar sin förmåga ska det givetvis vara under säkra förhållanden så att man kan avbryta när som helst.
Immeln är en populär sjö. Tror inte du blir helt ensam när du paddlar på sjön. Vissa ställen är inte alls så djupa vad jag kommer ihåg. Skåneleden passerar också längs sjön så det finns säkert folk som vandrar och tältar runt sjön.
Torrdräkt är ju att föredra på våren, jag brukar sluta använda min när det är badtemperatur i vattnet.
Annars kanske en Long John i neopren funkar också.
Känslan av att skida ut bland Svalbards till synes ändlösa glaciärer med en maximalt lastad pulka är svårslagen. Expeditionen sträckte sig över 600 ...
Claes Grundsten är främst förknippad med sina storskaliga landskapsfotografier. I Sarek – en biografi lyser dock de glättiga panoramabilderna med ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer