Paddeltävling

Anledningen till att jag anser kanadensare bör få vara med är p.g.a att vem som helst ska kunna haka på.
Samma anledning som multisporttävlingar envist håller fast vid kanadensarregeln på 3hr tävlingarna. Alla som vill ska kunna vara med och leka, inte bara dom med prylar.
Givetvis har en turistkanadensare inte en chans, men det har inte jag heller, oavsett vad för kajak jag sitter i.
Datum får väl bli så långt fram att det garanterat är isfritt, men tanken är "försäsong".

Och ja, det är rätt. Detta är helt klart bara en kul grej, inget jätteseriöst. Är det något jag är allergisk mot så är det gubbar som går runt och jämför snoppar och gör fula miner åt varandra. =)
 
Prylar

Intressant jämförelse med Multisportens turistcanadensarvurm. Den genomsnittliga multisportaren (enligt min överdrivna uppfattning) har åtta par skor och en MTB i 50 000 kronorsklassen som uppdateras med slitagedelar för 5 000 per år.
Den kajak jag själv använder i mitt begränsade multisportutövande är lättare och snabbare än de flesta andras och jag har lagt ut mindre än en tusenlapp på den än så länge.

I övrigt tycker jag att alla typer av kanoter skall välkomna och helst i samma klass.
 
Tycker det är lite tunt med paddeltävlingar i Kronoberg, så jag funderade på att styra upp en tävling framåt våren. Om fem pers är intresserade så räcker det för mig.

Det kommer med nödvändighet bli ett enklare arrangemang nästan helt utan funktionärer då det verkar som tävlingar faller på att det är ett sånt fruktansvärt jobb att ordna.

Vad skulle ni vilja ha ut av en tävling, hur blir den så rolig som möjligt för så många som möjligt? Bolla lite idéer och fantasier.

Fantasier jag har handlar om t.ex helt öppen klass. Ingen ska bli utesluten p.g.a fem cm för lång kajak eller nåt. Givetvis ska man få paddla kanadensare om man vill.

Hej igen,

Visserligen snöar det ute men det är i alla fall mars månad...

Har du/ni funderat något mer på det här?
 
Hmm.

Det har hamnat i skymundan lite bakom kajakbygge, planerad resa till Wales och annan skit...

Isen har släppt 300 ggr 600 meter, iallafall. Undrar om den släppt helt till 21 eller 28 mars eller 4 april?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Frøslee M24KC 24 timmars paddeltävling Paddling allmänt 94

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.