• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Paddelkompis Göteborg

Hej Stefan, jag är grymt sugen på att paddla här i Göteborgstraken fram till i mitten av Juni. Jag har paddlat en del de senaste 5 åren men har ingen kajak här i Göteborg pga den korta vistelsen här. /emma

hej Emma, kul att du är på, där jag har min kajak kan man hyra, escape outdoors, vid önnereds brygga. hör gärna av dig/ stefan

Jag skulle också gilla att paddla med andra/ungefär nybörjare. Jag har paddlat lite, men bara ensam, och jag tycker att det skulle vara roligt att träffa likasinnade.

Jag bor på en av Nordöarna i Öckerö kommun och har två kajaker. Om någon av er är intresserad av att prova en VKV Kåre, så är ni välkomna att höra av er.

Annars kommer jag gärna till Göteborg och gör en sällskapspaddling med någon/några av er som är med på tråden. Stadspaddling på Point 65, tex, verkar vara lockande tycker jag.

Kerstin

Hej , jag har precis köpt en kajak, som ligger vid Önneredsbrygga, skulle gärna paddla ngn gång.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Emma och Stefan, jag följer gärna med och paddlar från Önnered när värmer kommer om ni fortfarande har planer för det :)

hälsningar
Maria

Nu är det äntligen dax för en paddeltur 5/5 kl 10.00

Hej!
Alla som går i tankarna att det skulle vara skönt att komma ut på havet och paddla lite till helgen, lördag 5/5 är välkomna. Paddlingen utgår från Fiskebäck, samling 10.00 vid kajakcontainern. Vi paddlar i ett skönt och behagligt tempo med fikastopp. (Inget träningspass)
Väl mött!

Vart tog sommaren vägen? Jag kommer att vänta in varmare vindar och har beslutat att senare lägga aktiviteten. Vi syns!

Hejhej, hänger gärna också på någon dag här! Är halvt nybörjare; har gått kurs men inte varit ute speciellt mycket. Tänkte hyra hos Långedrags kajakuthyrning i Hinsholmen isåfall. Bor precis i närheten så det funkar ju fint =)

Hälsar Thomas

Paddelkompis på västkusten i Juli?

Väcker denna tråd till liv!

Jag är en umebo som kommer att förirra mig söderut i Juli. Kommer att ha min hemvist i Halmstad 21-27 Juli, med mina norrländska ögon mätt så är ju det nästgårds till Göteborg. Vore trevligt att ha lite paddelsällskap och någon som har bättre kännedom om farvattnen nere på västkusten. Jag kommer på mc så jag är lite beroende av att hyra kajak i anslutning till paddelvatten, eller sällskapa med nån som har ett transportmedel som medger förflyttning av kajak på land. Annars tänkte jag ha med mig allt som behövs även för ett par övernattningar.

Om jag kunde få sällskap med nån för en eller flera dagar så vore det tokskoj! Mig passar det väl bäst med en utflykt innan ovan nämnda datum. M.a.o. i vecka 29 eller helgen som leder fram till v. 29. Om intresse finns så är det bara att höra av sig, här i tråden eller epost.

Vi ses!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips