Padda på tåget?

Jag tycker inte man ska kalla en annan människa för padda, och sen tycker jag du ska vara rakryggad och låta henne sitta på ett säte som alla andra, oavsett storlek.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Därför är vikbar cykel kanon!! Ser fram emot första tågresan när jag ska ta min vikbara cykel och en stor pad... Det blir skrymmande, men inga problem att bära det själv! :p En av många bra saker med tåg. Dock kan de gärna få komma fram i tid.

För informationens skull så kan jag ju meddela att åtminstone Mad rocks Mad pad (90x60x26 cm ihopfälld) utan större bryderier ryms på X2000:s hatthyllor. Den sticker ut lite utanför kanten men inte så den ramlar ner, och får nån den i huvudet så är det nog ingen fara (i motsats till de vasskantade jätteväskor som en del envisas med att klämma in där uppe).

Så nästa gång kan jag kanske ta med TVÅ paddor :)

Aktuellt

Vandra säkert i värmeböljan

Vandra säkert i värmeböljan
Sommarvandringar står på schemat för många, men värmen ökar risken för både vätskebrist och värmeslag. Med rätt planering kan du njuta av turen.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.