packningsvikt som % av kroppsvikt

På tal om torrvin så kommer ett par produkter till till nästa säsong. Nytt!! Ja men det smakar fortfarande kiss redan i munnen. Det har inget gemensamt med vin mer än att det heter så.

/P
 
Är övertygad om att machofaktorn gör att tung packning tros vara kungen över alla svagisarna som jag t ex.
//J

Att mobba sig själv var ute redan på 90-talet.

Å ena sidan är det macho att bära tungt,å andra sidan är det av rädsla folk s a s packar på sig mer än de behöver.Är det inte dags att lägga ner verksamheten snart.


peter
 
Intressant att ingen tycks ha något att säga om pkt. 1-5. Detta är helt underbart... Att bära tungt tycks vara mer provocerande än att bära en skylt där det står "jag är rasist och för incest".

Men jag skall kommentera det hela.

När det gäller omtänksamheten om mina knän och höfter tackar jag å det ödmjukaste. Nu är det dock så att jag är född med klumpfot, och därför igentligen inte kan gå...enligt läkaren på mönstringen. Nu löste det sig och jag gjorde lumpen på närskydd. På den tiden var jag dock inget vidare tränad. Sedan några år tränar jag på gym och kör mycket steppmaskin, benvikter dagligen på jobbet osc. Jag löptränar dock sparsamt för att DET belastar knäna. Stavar och specialkängor skonar kroppen väldigt mycket. Tidigare fick jag ont i knäna vid vikter över 20 kg. Jag har haft mycket kontakter med ortoperer genom åren och ingen ser annat än possitivt på min nuvarande situation. Vad som skall tilläggas är att jag till vardags går i specialgjorda innersandaler. Något som enligt min senaste ortoped borde användas av även "friska" personer, just för att förfindra förslitningsskador.

Hur som...tack för omsorgen...

Måste god mav väga? Nej, men som någon skrev så väger godare mat mer. Jag kör i huvydsak med frystork, men tar gärna med en flaska finare maltwhisky och sådan ädel vätska hälls ej över i andra flaskor, Gud förbjude!

Kvinnan som hällde över vinet i sigg-flaska vill jag bara ställa frågan: varför siggflaska? Förhoppningsvis med någon form av beläggning? Vin löser annars upp materialet och aluminium är, enligt många forskare en bidragande orsak till MS.

Men hur kan en packning väga så mycket om man bara är ute och vandrar en vecka, även om man har god mat?

Tja klätterutrustning påverkar vikten. Vid turer/kurser där jag är ledare kräver den uppgiften mer packning. Notera dock att jag även rör mig med lite packning. Mycket lite packning... Vid överlevnadsturer är inte packning någon större börda.
Ibland kan det, med min fysiska bakgrund, dessutom kännas rätt skönt att inte behöva bry sig om hurvida ryggan väger 15 eller 30 kg. Det påverkar helt enkelt inte min upplevelse.

Boomtjackallack!
 
Sigg och vin

Enligt Sigg:s hemsida ska dessa flaskor vara motståndskraftiga mot fruktsyror.
Eller så har jag väl MS att vänta...
Tills dess-de är lätta och behändiga och tar inte smak eller bidrar till smak på innehållet.
 
Vinsyra? Hade alferan för många år sedan. Wildlife påpekade att de nu gick att ta med vinet på turen, utan en massa onödig vikt. Hela familjen skaffade alferanflaskor, som efter en tid gick att ha som durkslag... Ingen av oss har fått MS. Men då jag jobbat med ms-patienter en del, så tar jag numera sjukdomen på mycket stort allvar. Det finns trevlgare sätt att dö på.

Å andra sidan funkar ju tomatsoppa bra att rengöra aluminiumkastruller med...enligt en god vän. Och han passar på att äta soppen efter...
 
Intressant att ingen tycks ha något att säga om pkt. 1-5. Detta är helt underbart... Att bära tungt tycks vara mer provocerande än att bära en skylt där det står "jag är rasist och för incest".

Men jag skall kommentera det hela.



Boomtjackallack!

Att inte reagera är alltså ett tecken på att man är provocerad?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Rookien Hur mycket jobbar lättpackare med sin kroppsvikt ? Lättpackning 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.