På jakt efter bra skidbyxa.

Re: Acteryx!!

Loreto25; sa:
Acteryx är nog det bästa.
Det är bara att prova så kommer du att förstå varför!!!!

Jag har ett par Acteryx Alpha sv bib tror jag.
Dom är iochförsig väldigt bekväma och lätta, men låt dom aldrig komma i närheten av fjällbjörk eller granit för tyget är lika starkt som rispapper.

Tacka vet jag bävernylon ;-)

Columbia

Columbia funkar utmärkt, har använt både byxor och jacka i flera år. Väldigt prisvärda. När det gäller prisvärda skidkläder tror jag att det kan vara all idé och spana in Stadiums Everest sortiment. I alla fall om det rör sig om normal pist och offpiståkning.

Jens

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Patagonia

Annars är patagonias skidbyxor att rekommendera. Jag har ett par hängsleförsedda byxor med hellång dragkedja på sidorna. Jag vet inte vad det är för tyg, men det verkar andas bra utan att släppa in vatten trots att det inte är gtx.

Kvalitén är åtminstone i jämförelse med TNFs motsvarande byxor utomordentlig. Har använt mina i fyra säsonger utan några som helst problem.
Haken är väl om något priset, vill minnas att de var ganska dyra, men vilka skidbyxor är billiga?

Gustaf

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips