På jakt efter Berghaus Yeti Extrem

avslutad210712

Gäst
Finns det något företag i Sverige som kan tänkas ha dessa damasker på lager. De företag som finns upptagna på Berghaus hemsida har de inte och även om Jary kan beställa så finns inte ena storleken förrän i april vilket är lite för sent. Vet att sportsnett i Norge har dem men inte i båda storlekarna.

Alternativt någon firma i England som säljer utanför öarna. Har hittat några företag men de flesta säljer inte till övriga Europa - inte officeillt i alla fall. Eller något företag i Europa.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

avslutad210712

Gäst
Någon som känner till något annat företag eftersom ovanstående företag inte svarar på epost om de har hemma rätt storlekar. Frågan är rätt viktig att få svar på före en beställning eftersom Berghaus inte har hemma damaskerna förrän i början/mitten på april vilket är för sent.

avslutad210712

Gäst
Har hittat en leverantör som har båda storlekarna i lager, som leverar till Sverige och som dessutom svarade på det första mailet rätt snabbt men väntar fortfarande på svar på mitt andra så därför tänkte jag kolla om någon annan vet vad som menas med "Land Line". Det är nämligen ett obligatoriskt fält när man beställer via webben och jag kan inte lista ut själv vad det betyder.

https://www.simplyhike.co.uk/

Varför inte satsa på Extremities Terragaiters istället? De är nog avsevärt lättare att få tag i i Sverige. Bl.a. northstar.se säljer dem.

Jag har själv ett par Yeti (specialbeställda via recon.se) men av allt att döma verkar terragaiters likvärdiga eller bättre.

[Ändrat av JonathanW 2007-02-03 kl 11:23]

avslutad210712

Gäst
JonathanW; sa:
Varför inte satsa på Extremities Terragaiters istället? De är nog avsevärt lättare att få tag i i Sverige. Bl.a. northstar.se säljer dem.

Jag har själv ett par Yeti (specialbeställda via recon.se) men av allt att döma verkar terragaiters likvärdiga eller bättre.

[Ändrat av JonathanW 2007-02-03 kl 11:23]

Såg det i en annan tråd och har ställt frågan till northstar om de passar till vanliga turpjäxor och om så är fallet så lär jag troligen beställa av dem men håller båda dörrarna öppna tills vidare.

avslutad210712; sa:
Har hittat en leverantör som har båda storlekarna i lager, som leverar till Sverige och som dessutom svarade på det första mailet rätt snabbt men väntar fortfarande på svar på mitt andra så därför tänkte jag kolla om någon annan vet vad som menas med "Land Line". Det är nämligen ett obligatoriskt fält när man beställer via webben och jag kan inte lista ut själv vad det betyder.

https://www.simplyhike.co.uk/

Fasta nätet=ditt telefonnummer.

avslutad210712

Gäst
En summering av tråden är att Telemark Pyrenees efter ungefär en vecka (den 8:e) svarade på min fråga och inte bara en utan två olika personer men de hade inte båda storlekarna i lager och är lite försiktig att beställa saker som "är på väg in" pga fjolårets lilla missöde med ryggsäckarna.

Northstar svarade efter två dagar att de hade testat om Extremities Terragaiters passade till alpina bc 1550 (som inte riktigt är den turpjäxa jag har) och de ville inte rekommendera kombinationen.

Så jag beställde från simplyhike den 7:e och idag anlände två par Berghaus Yeti Extreme. Har inte hunnit plocka ut paketet eftersom jag skall på STF's årsmöte men återkommer med en recension efter påskturen hur det fungerade.

Och Land Line fick jag svar på både här men även från simplyhike men då hade jag redan "lurat" systemet genom att testa att mata in en "1" på raden för Land Line - får man göra så......

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips