Outside Fototävling 2006!

Jepp. Verkligen inte disket. De flesta andra brukar ha en halvt genomskinlig bild nere i ena hörnet. Inte en sjalle att jag låter besudla mina bilder med den loggan.

Jag tycker att Outside generellt lyckas väldigt bra med att kombinera bra bilder med sin logga (text). Och som fotograf tycker jag att det är en extra utmaning att fundera på, dvs vilken bild gör ska jag ta som gör sig bra med Outsidetexten nertill.

Samma sak gäller för många fotografier som skall användas professionellt - omslaget på Utsidan eller andra tidningar har ju massor av text och loggor på sig och utgör därför en verklig utmaning för fotografen och bildredaktören.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Almgren

Avslutat
Nä ingen röstnming från mig inte. Jag ser inte bilderna utan bara en stor vit blaffa. Den stör så mycket att tävlingen borde hetat "snyggaste bilden bakom en outside-logga"

barnen

Ja det finns en fin bild bakom kategorin "Barnen" (nr3), rösta gärna på den..., så vinner kanske en glad pojke ett fint pris..., eller rösta på någon annan av dom fina bilderna. http://www.outside.se
// Pär Enbom

Resultat?!

Om jag inte minns fel, skulle resultatet av tävlingen presenteras senast den 14 december! Men så tycks det inte vara.....!

Man är lite nyfiken på hur det har gått.

//Gustav\\

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.