Osprey Kestrel 58

The Lapp

Avslutat
Någon som provat/äger denna?

Äger idag en 75 liters säck men skulle vilja ha en mindre rygga för 4-5 dagars turer. Priset är nu tilltalande och den ser enl. min mening bra ut.

Vad tror ni?

Jag gillade inte höftbältet och köpte en Granite Gear Vapor Trail istället. Synd, för den hade en del lösningar jag gillade, men det viktigaste är ju att den sitter bra.

Men det var på min lekamen, den kanske passar dig bättre.

Jag gillade inte höftbältet och köpte en Granite Gear Vapor Trail istället. Synd, för den hade en del lösningar jag gillade, men det viktigaste är ju att den sitter bra.

Men det var på min lekamen, den kanske passar dig bättre.

Vad har du att säga om din Vapor trail nu, när jag gissar att du hunnit använda denna ett tag?

Vad har du att säga om din Vapor trail nu, när jag gissar att du hunnit använda denna ett tag?

Har inte använt den "i fält" än. Det blev lite ändrade planer.

Det var en Osprey Exos jag hade kollat på, en annan 58-literssäck från Osprey. Beklagar förvirringen. Men det visar ändå värdet av att kunna prova säcken med relevant vikt och volym innan köp.

The Lapp

Avslutat
Jo, jag behöver inte åka speciellt långt för att prova Osprey Kestrel 58... måste åka och klämma på fanstyget :)

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.