Osprey Crescent 90

någon här som äger en Osprey Crescent 90 rygga,vad tycker ni om den??

Hur många RIKTIGA litrar rymmer den, någon som vet det??

någon bra site där man kan köpa dom ifrån kan ni tipsa om med;)

mvh/pelka

Senast ändrad:

avslutad210712

Gäst
Har en Osprey Crescent 110 och den rymmer ungefär lika mycket som en Lundhags Motion 100 och eftersom Lundhags nästan alltid anses rymma ordentligt mycket mer än vad de anger så gissar jag att Crescentens 110 liter är rätt sanningsenliga.

En mycket bra ryggsäck enligt mig men Crescent har utgått ur sortimentet så det det kan kanske bli problem att få tag på en.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har en Osprey Crescent 110 och den rymmer ungefär lika mycket som en Lundhags Motion 100 och eftersom Lundhags nästan alltid anses rymma ordentligt mycket mer än vad de anger så gissar jag att Crescentens 110 liter är rätt sanningsenliga.

En mycket bra ryggsäck enligt mig men Crescent har utgått ur sortimentet så det det kan kanske bli problem att få tag på en.

hej!

jag har hört att den har utgått:(,såg en som sålde en beg. Crescent 90L men den blir nog för liten tror jag;),ska nog minst ha en 95 L helst en 100-110liters rygga

/p

Jag har en Cresent 90 och är riktigt nöjd. Hur stora 90 litrar det är vet jag inte men det har aldrig varit något problem att få med mig det jag behöver. 9 Dagar i Sarek gick utan problem bl.a. och då bar jag en del åt min flickvän.

Ska du vara ute väldigt länge eller är det någon specialutrustning som gör att du behöver 90+ liter?

Jag har en Cresent 90 och är riktigt nöjd. Hur stora 90 litrar det är vet jag inte men det har aldrig varit något problem att få med mig det jag behöver. 9 Dagar i Sarek gick utan problem bl.a. och då bar jag en del åt min flickvän.

Ska du vara ute väldigt länge eller är det någon specialutrustning som gör att du behöver 90+ liter?

hejsan!

jag har tänkt ha ryggan vid vandring + flugfiske,då vill ja kunna trycka i allt i ryggan,typ vadare m.m.

skulle kanske räcka med en 90L,har inte riktigt koll på om jag skulle få i vadare m.m. i en 90L rygga

har läst att dom flesta kör med minst 100L R.säckar när dom är ute o fiskar o vandrar

inte lätt de här med hur stor rygga man ska ha,finns inte många butiker här i närheten som har lite större ryggor hemma som man skulle kunna låna hem:(

Hadde du allt i ryggan eller hadde du hängt grejor på utsidan av ryggan med??

mvh/pelka

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips