OSKÄLIGA GPSpriser i Sverige SE UPP!

Välj i alla fall rätt

Jag vill bara flika in att Magellans GPSer är outstanding jämfört med sina konkurrenter på ren och skär prestanda (jag har tidigare skrivit en del om detta på forumet). Därför kan det vara väl investerade pengar ur säkerhetssynvinkel att investera i en Magellan även om det finns billigare alternativ.

Den som håller på med uteliv bör använda saker som kan rädda liv när det gäller.

Atlantroddarn,,
 
Re: Välj i alla fall rätt

Konstaterar att mitt påstående för snart 3 år sen står sig än!
Marknaden är global så det gäller att inte vara inlåst och bli lurad av långa garantier som används ofta eller andra floskler att tex köpa svenskt!

Inlägget har all time high i läsande på denna site och det påverkar marknaden var så säkra!
 
bigben; sa:
Inlägget har all time high i läsande på denna site och det påverkar marknaden var så säkra!

Eftersom priserna fortfarande är tokhöga i Sverige, så måste det antingen vara så att många fortfarande handlar i Sverige eller att importörerna inte fattar varför de tappar försäljning. Förmodligen är det som alltid en kombination de två.

När nya, nätlitterata generationer blir en majoritet av köparna blir det förhoppningsvis så magert för Sportmanship och övriga, att valet står mellan att anpassa sig eller försvinna.

Det gäller f ö inte bara GPS-importörer. Ute i garaget står just nu en uppsättning däck, köpta från Spanien över nätet.
 
Närmar sig 20000!!

Trots att siten snart blev obekväm på navigationsidan och flyttades hit slår den alla rekord på tittarsiffror på UTSIDAN med snart 20 000!
Den har säkert pressat GPS priserna nedåt något lite men inte alls tillräckligt.
Fler vågar importera idag ---Fortsätt med det om Ni inte får rätt pris på det Ni vill ha- vi när man handlar av seriösa web-handlare. Våga gå och pröva " utanför staketet - trots att Sverige i vissa avseenden är lite "skyddad verkstad"

Mitt påstående för 4 år sen står sig än och det retar säkert en del....Nya prisjämförelser gör jag i slutet av april när 20000 vallen är genombruten

se den svenska versionen på
http://hem.passagen.se/bigben39/
 
-Kan man importera Friluftskartan Pro till ett bättre pris än vad man får ge här i Sverige tro?
-Om man importerar en GPS från USA, kan man då uppdatera firmwaren motsv så man får svenska menyer (på t ex Garmin GPSMAP 60CSX)?
-Vilket kartprogram från Garmin är att rekommendera om man vill ha det som en mer "avancerad basemap" över Skandinavien då man importerat GPS från t ex USA?
 
Outdoorexperten

En skridskokompis köpte en Garmin 60CSX på Outdoorexperten http://www.outdoorexperten.se/ som jag aldrig hört talas om, trots att jag har cykelavstånd till firman.

Över 1000 SEK billigare än Hjertmans, som i sin tur är 400 SEK billigare än Naturkompaniet. Med Friluftskartan Pro Svealand blev det 1691 SEK billigare än på Naturkompaniet.

Och eftersom Outdoorexperten även säljer Friluftskartan Pro så är det ingen GPS med USA baskarta, utan GPS med svensk manual och garanti om jag fattat det hela rätt.

Som vanligt har jag inga ekonomiska intressen i den firman eller någon annan firma.

Per Brune
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.