Jag har sedan XXL öppnade nära där jag bor (cykelavstånd) tyckt att XXL har konstig prissättning och var man väjer var i butiken personalen ska jobba.
Nu har jag visserligen det mesta jag behöver men med osedvanligt många punkteringar i år så har jag köpt rätt många nya slangar till cykeln. Ett pris på hyllan och 20 kronor mer i kassan.
Var till XXL idag då jag kvaddat min pulsklocka och XXL har extrapris denna vecka på efterföljaren till min pulsklocka.
XXL’s extrapris 1399 kronor. Deras normalpris 1749 kronor enligt reklambladet. Google visar att dom flesta företag tar 1795 kronor, medan Polarimortörens pris 1999 kronor. Säljer XXL till under inköpspris?
På rätt många informationsställen i butiken var det idag 2 anställda som inte behövde anstränga sig i onödan, medan till 6 st kassor där man betalar var det också 2 anställda, med en kö på 25-30 kunder som ville betala. Hade man omdisponerat en eller 2 anställda till kassan så hade kötiden kortas. Det är nog inte bara jag som ogillar stillastående köer.
Så angående öppettider. Julafton öppet 10-14. Och så öppnar man kl 08:00 på juldagen (Rea?) och har öppet till 18:00. Vem orkar upp åka shoppa kl 08:00 på juldagen och när ska personalen få äta och sova?
/Per