Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
optimus nova
- Trådstartare mandaax
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
ok =) tack för tipsen , ska höra med fogas o se vad de säger hehe
Mvh Micke
Mvh Micke
hörde med fogas =) så ja köpte en ny novabrännare av dom ( de hade bara 2 kvar =) ) o passade på att köpa en servicesats till mitt optimus 111 och ett nova multiverktyg, blir kanon det 
hörde med fogas =) så ja köpte en ny novabrännare av dom ( de hade bara 2 kvar =) ) o passade på att köpa en servicesats till mitt optimus 111 och ett nova multiverktyg, blir kanon det![]()
Ja, med dom två köken i arsenalen så kan du starta gourmetrestaurang, både sommar och vinter...Så nu kan du slappna av
haha =) ja kanske det =) passar bra med de 23 andra köken jag har i skåpet 
Laga Optimus Nova bottenbult
Då "mickegusten" var snäll och skänkte sin trasiga Nova-brännare till mig
så tänkte jag tipsa hur man kan laga brännaren.
Man tar en Rostfri M6 bult och filar så att skallen blir rund samt lägre.
Man kapar bulten så att gängan är ca. 8mm.
Det måste vara en rostfri bult (ej magnetisk) för annars kommer rengöring med magnet verktyget ej att fungera.
Brännaren filas så att ytan blir jämn i botten.
Sedan låser spänner man ihop bitarna i ett skruvstäd och löder med silverlod.
Reparationen gick bra och brännaren är nu provkörd och fungerar bra.
Det passade mig bra att få brännaren då jag hade lite Nova delar liggandes, dock inte alla delar så vid provkörningen lånades lite delar från min andra Novabrännare.
Är de någon som har en slang (mellan brännaren och pumpen ,cejn koppling) eller en reglernål med handtag liggandes så köper jag gärna dem.
Lycka till.
Då "mickegusten" var snäll och skänkte sin trasiga Nova-brännare till mig
Man tar en Rostfri M6 bult och filar så att skallen blir rund samt lägre.
Man kapar bulten så att gängan är ca. 8mm.
Det måste vara en rostfri bult (ej magnetisk) för annars kommer rengöring med magnet verktyget ej att fungera.
Brännaren filas så att ytan blir jämn i botten.
Sedan låser spänner man ihop bitarna i ett skruvstäd och löder med silverlod.
Reparationen gick bra och brännaren är nu provkörd och fungerar bra.
Det passade mig bra att få brännaren då jag hade lite Nova delar liggandes, dock inte alla delar så vid provkörningen lånades lite delar från min andra Novabrännare.
Är de någon som har en slang (mellan brännaren och pumpen ,cejn koppling) eller en reglernål med handtag liggandes så köper jag gärna dem.
Lycka till.
Bilagor
kanonfint jobb du gjort där HPP =) hoppas du får tag i de delar du behöver för att få den komplett =)
Vad tycker vi om Nova färska från butikerna numera? De nyproducerade fungerar bra?
Hur pass krångligt är reglaget på Nova +?
Den senare är billigare.
Vid köp av multifuelkök, vad rekommenderas?
Tänker bästa drift och minsta mängd service. Pris är inte ointressant.
Förslag uppskattas.
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg