Oppland tält

Hej alla,

Någon som har erfarenhet av Opplands tält? Tänker specifikt på detta, Oppland 2 SI. Tycker det verkar schysst och några tusenlappar billigare om man jämför med tex Fjällrävens tält.

Jag har oppland 3 lw. Det är väldigt dyrt runt 10000:-. Men jag är otroligt nöjd. Väldigt stort 3 manna som endast väger ca 2kg. Om SI är lika stort så kommer du nog iallafall bli nöjd med utrymmet.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Den känns bra, men det är ju sjukt tunn tältväv på mitt. Jag skulle inte ta med det på vinterfjället. Men väldigt genomtänkt bra tält. Tror du skulle bli väldigt nöjd med si modellen.

Jag har Oppland 2 PU, har varit jätte nöjd mes tältet både vid sommar, vår, höst och vinter. Funkar fint när de regnar från sidan och blåser. Eftersom den yttretältduken inte går ända ner till marken ger de tältet extremt bra ventilation. Jag har aldrig haft problem med kondens. Stor absid att laga mat och samtidigt förvara utrustning i. Dock har tärningskastet släppt i golvet på mitt, men då jag har en footprint har jag inte fått in vatten underifrån än.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips