Onödiga köp..??

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Bra köp

Nope, det är inget onödigt köp. Jag såg en "in action" på flugfiskemässan som användes av återförsäljaren av "Finnish Fur". Han använde den för att visa hur bra deras rävsvansar var på flugor i vattnet.

Jag köpte tre bitar av honom just pga att flugan rörde sig så läckert i vattnet. Det var ett extremt bra demonstrationsverktyg.

Det skulle vara ganska kul att prova på mina egna flugor för att se att man bundit dem riktigt bra. Dessutom kan man ju jämföra olika materials rörelse i snabbt respektive långsamt vatten.

...fast å andra sidan så är jag ju ganska glad åt fiskeprylar... ;-)

Peppe

Re: Bra köp

peppe_malmqvist; sa:
Nope, det är inget onödigt köp. Jag såg en "in action" på flugfiskemässan som användes av återförsäljaren av "Finnish Fur". Han använde den för att visa hur bra deras rävsvansar var på flugor i vattnet.

Fungerar alltså alldeles utmärkt för att sälja flugor/flugmaterial. Men för oss vanliga fiskare är det ju en onödig pryl, eller köpte du själva attiraljen oxå Peppe? :)

Inget köp

Nej jag köpte den inte... även jag har mina gränser för vilka prylar jag köper. Men den var riktigt cool!
Jag skulle hellre ha en sådan med en schysst Jock Scott än ett akvarium! :)

Peppe

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips