Onödiga köp..??

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Bra köp

Nope, det är inget onödigt köp. Jag såg en "in action" på flugfiskemässan som användes av återförsäljaren av "Finnish Fur". Han använde den för att visa hur bra deras rävsvansar var på flugor i vattnet.

Jag köpte tre bitar av honom just pga att flugan rörde sig så läckert i vattnet. Det var ett extremt bra demonstrationsverktyg.

Det skulle vara ganska kul att prova på mina egna flugor för att se att man bundit dem riktigt bra. Dessutom kan man ju jämföra olika materials rörelse i snabbt respektive långsamt vatten.

...fast å andra sidan så är jag ju ganska glad åt fiskeprylar... ;-)

Peppe

Re: Bra köp

peppe_malmqvist; sa:
Nope, det är inget onödigt köp. Jag såg en "in action" på flugfiskemässan som användes av återförsäljaren av "Finnish Fur". Han använde den för att visa hur bra deras rävsvansar var på flugor i vattnet.

Fungerar alltså alldeles utmärkt för att sälja flugor/flugmaterial. Men för oss vanliga fiskare är det ju en onödig pryl, eller köpte du själva attiraljen oxå Peppe? :)

Inget köp

Nej jag köpte den inte... även jag har mina gränser för vilka prylar jag köper. Men den var riktigt cool!
Jag skulle hellre ha en sådan med en schysst Jock Scott än ett akvarium! :)

Peppe

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.