Omöjligt spö?

Hej
Tyvärr behöver jag ett nytt spinnspö. Det gamla gick av i höstas. Jag letar efter ett spö som är 9 fot och klarar betesvikter från 18 gram upp till ca 45 g. Skeddrag till vobbler. Det verkar inte existera några spön i denna klassen. Antingen får man gå upp till 10 fot eller minska till ca 35 g. Någon som har ett spö som fungerar i detta området?
mvh
Harald

Hej

Det finns hos flyfisherman.se i ungefär dessa viktklasser, vet inte om spöna är bra men det finns upp till 45g.

Testat?

Fint!
Sjösländan SS 9 fot spinn 10-45 gram. Någon som provat?
1200 kr är i högsta laget tycker jag men är det ett bra spö så får man väl slå till.
mvh ht

Jag har ett 9' Ron Thompson spö som ligger på 12-42gram
tycker detta spö är superbt, fiskar mycket från kusten och har inte haft några missöden.

Spöt kostar runt en 500-lapp

Berkley

Jag är grymt nöjd med mitt Berkley Titanium.
Nio fötter långt och klassat 15-40 gram. Slungar lätt en sextiogrammare.

/JL

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips