P.S.
Det står inte heller i manualen att det är farligt att dricka Bensin....
Mvh troswe
Inte ens i den amerikanska manualen? I så fall läge för en fet amerikansk stämning inför domstol på X antal miljoner.
P.S.
Det står inte heller i manualen att det är farligt att dricka Bensin....
Mvh troswe
Det är inte självklart att det ska spruta ut bränsle. Med den konstruktionen som primus valt med backventil och avstängningskran på slangen hade det varit mycket enkelt att se till att det inte läckte om man monterar med trycksatt flaska. Om det är ett förväntat beteende hos omnifuel så är det köket defective by design.
Det står ingenting i manualen om att flaskan inte får vara trycksatt när man monterar slangen.
Jag vill lära mig att använda mitt omnifuel på ett säkert vis och blir fundersam. Vad menar du med luftfickan i bränsleflaskan?Bruksanvisningar kan förefalla väl enkla till relativt primitiva apparater. Men vad som kan hända med 8 dl bensin vill nog de flesta inte alls tänka på. Glöm inte luftfickan i bränsleflaskan.
go tur nästa gång
Tack för förtydligandet.Du skall ALDRIG fylla en bränsleflaska till ett vätskeeldat, pumpförsett kök till mer än en viss given nivå, normalt ca ⅔ till ¾ av volymen. Resten behövs till den trycksatta gas- ( dvs i vårt fall luft ) kudde som fungerar som drivgas för att trycka ut vätskan.