Övningar innan skidsemestern

Heyo Utsidan!

Jag letar efter roliga och spännande övningar för att stärka och förbereda min kropp för en intensiv skidsäsong.

Just nu tränar jag mycket med elastik för att stärka knäna, rygglåren och rumpan.

Hoppas att du har några andra bra övningar!

/Masjis

Coreövningar och flås. Spring t ex uppför en slalombacke och gå ned. Kombinera med balansövningar plankan burpees sneda situps.

Thure

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Träna redan nu på att packa ner ett par skidor mer än vad som får plats i bagen.

Keycard-kurragömma är annars en personlig favorit: be någon annan placera ut ett keycard i någon ficka i någon jacka eller byxa som du glömt bort att du äger - försök sedan hitta det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips