Övernattningstur!

Vägbeskrivning till ettap 7 och uppåt Bohusleden !! Lite resetips off topic : åk grön express till kungälv sen hoppa på buss 422 hoppa av Aleklätten. där passerar bohusleden rommelandavägen så bara haka på etapp 7 upp till grandalen. Sen vidare till man inte orkar mer ;) // Andreas
 
Semester och sommaruppehåll !!

Hej alla vänner. Vill bara tacka för den gångna säsongens övernatttningar . Nya bekantskaper, nya platser , nya maträtter,nya bakverk mm mm helt underbart har det varit. Ser fram emot nya övernattningsturer till hösten & vintern. // Mr Zip // Andreas
 
Hej alla vänner. Vill bara tacka för den gångna säsongens övernatttningar . Nya bekantskaper, nya platser , nya maträtter,nya bakverk mm mm helt underbart har det varit. Ser fram emot nya övernattningsturer till hösten & vintern. // Mr Zip // Andreas


Tack själv för att jag fick möjlighet att vara med! Ser också fram emot fler övernattningsturer!




Skickas från min iPad via Tapatalk
 
Övernattningstur Göteborg 140712

Hej!

Jag skulle kunna tänka mig en övernattningstur i vindskydd lördag-söndag nu till helgen om någon är sugen? Förslagsvis något vindskydd i närheten av Göteborgstrakten isf.

/Martin
 
Tur på bohusleden

Hejsan!

Jag hade gärna hängt på en lördag - söndag tur med övernattning i vindskydd om någon ska ut. Det var ganska länge sen jag var ute nu, senast var förra året. Jag tänkte ta med hund också för att se hur det funkar.

Så säg till om ni vill ha lite sällskap :)

Mvh,
Tomas
 
Hej!! Oj vad den här sommaren har varit varm o go !! Har dock inte blivit mycket uteliv iform av camping men däremot mycket bad och bus!! Har nog bara fått ihop 2 övernattningar ute sedan midsommar.... får bli ändring på det när höst och vinter kommer. Om 2 veckor blir det fjällvandring i 11 dagar , ska bli så spännande ! Jag ser fram emot höstens o vinterns övernattningsturer. Nu har vi lagat mat och bakat mm ute i den underbara naturen ... Lite nya recept mm vore kul. Jag har murikkan hos mig, så tar med den om önskemål finnes. Ha en underbar fortsättning på sommaren så kör vi lite trevliga övernattningsturer så fort det blir lite lugnare efter semestrar och lite svalare !!!

Vi ses !!! // Andreas
 
Hej!! Oj vad den här sommaren har varit varm o go !! Har dock inte blivit mycket uteliv iform av camping men däremot mycket bad och bus!! Har nog bara fått ihop 2 övernattningar ute sedan midsommar.... får bli ändring på det när höst och vinter kommer. Om 2 veckor blir det fjällvandring i 11 dagar , ska bli så spännande ! Jag ser fram emot höstens o vinterns övernattningsturer. Nu har vi lagat mat och bakat mm ute i den underbara naturen ... Lite nya recept mm vore kul. Jag har murikkan hos mig, så tar med den om önskemål finnes. Ha en underbar fortsättning på sommaren så kör vi lite trevliga övernattningsturer så fort det blir lite lugnare efter semestrar och lite svalare !!!

Vi ses !!! // Andreas

Lite svalare..blötare iaf en period får man hoppas

Var ute och tälta i 30 dagar och det var väldigt ofta 30 grader i tältet kl 08:13:32.
kl 10:14:47 var det 60 grader , var man inte ute då var det klippt...

Jag missade alla mysiga åskväder också , regn var det ytterst begränsat i vid 4 tillfällen
Kustnära i bohuslän är mycket sjöfattigt , alla bäckar var utorkade - man fick bära på allt vatten.
Så vattenreninsgutrustningen hjälpte ju inte till att minska vikten - vid ett vattensök fann jag allt utorkat då sikta jag mot en fastighet i skogen på kartan.
Jag fick ju vatten men dom sa att brunnen var så torr så dom hade fått sluta duscha hemma..
 
Jag är på också!

Don't speak much Swedish yet, but working on it.

I was actually looking for a exactly this group as I love going out for overnights, especially in winter, however alone is not always a great idea.

I will be going somewhere close to Gbg along the Bohusleden on the 13th/14th September, whatever the weather. Let me know if anyone wants to join in.

Federico
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.