Övernatta i bil, tält eller stuga? Norgeresa

Har köpt myggnät på rulle nu och kommer inte på något bra sätt att fästa det på, tänkte ha framrutorna nere någon cm bara, kan ju klämma fast nätet mellan dörren men det hänger och fladdrar ju nertill, går ju med tejp men hoppas det finns något annat sätt då jag inte orkar sitta och tejpa fast nät på båda rutorna varje gång jag ska sova. Några tips? :) Är en Audi A4 sedan om det gör någon skillnad. Bakrutorna går bort då jag bara har vindskydd för framrutorna (om det regnar)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det blev bra med magneterna och myggnätet, sen har jag köpt en madrass och ett svart lakan för nackstöden, tvungen att vika madrassen för att få plats, så det dubbelvikta funkar som kudde. Ligger riktigt bra, går ju inte att få plats raklång men så ligger jag inte heller annars, ligger som nästan som ett Z ändå när jag ska sova, så blir perfekt detta. :) Ska bara packa en ryggsäck och ställa under madrassen där man vanligtvis sitter med benen i normala fall så den stödjer upp madrassen lite.

Imorgon bär det av, har försökt leta information om vägtullarna men det verkar enklast att bara tuta och köra eller? måste man ta ut kontanter om man ska betala om det kommer vägtullar utan kamera? eller kort?

Det är på ett ungefär denna rutt jag kommer ta.. mycket vägtullar denna rutt? Svårt att se orterna kanske.

Bilagor

• Karta.jpg
    Karta.jpg
    77.8 KB · Visningar: 739
Halaj!

Om jag inte minns fel måste man betala en grindslant när man äntrar ringleden som går runt Oslo, men inte på andra ställen.

//T

Hemma igen, blev en tur på 172 mil, tanken var att stanna lite längre men vädret var dåligt, för mycket sol utan moln för det mesta, funkar inte bra vid landskapsfotografering. Sen var det ca 26 grader varmt. Så åkte förbi många av mina fotoplatser som jag skulle stanna vid eftersom det var för stark sol.

Funkade bra att sova i bilen, fick nästan leta efter en ledig plats ovanför Trollstigen, fullt med husvagnar och folk som campa. Men det var ju även väntat. :)

Bilagor

• _MG_5825-Pano.jpg
    _MG_5825-Pano.jpg
    30.8 KB · Visningar: 677

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips