Över Mysingen till Utö's utsida på cykel

Våren nalkas och då är det dags för friluftsdag!

Vi tog en kaffe och packade hojjarna i bilen för att utföra viss isspaning på Utö's utsida. Skulle vi kunna hjälpa till med att hitta åkbar is till helgen? (nej det kunde vi inte..)

Vi brände i rask takt över Mysingen, till Utö. Över ön till Utö's utsida och lunch och isspaning. Därefter hem igen via Rånö och över Mysingen igen.

Fler bilder här:
http://snabelslash.com/bo/one-less-car/?m=2&date=2006-03-17

2.jpg

4.jpg

5.jpg

7.jpg

11.jpg

15.jpg

17.jpg

19.jpg

21.jpg

26.jpg

29.jpg

30.jpg

31.jpg

35.jpg

38.jpg

40.jpg

42.jpg

44.jpg

45.jpg

boe skates; sa:

Three riders were approaching and the wind began to howl. Polarisationsfilter är det som gäller. Men tror du verkligen vi skridskoiter bryr oss om cyklar? Du kunde väl stoppat in åtminstone en skridsko på någon bild, en fälpik är inte nog.

-Palle

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Outlaws!

Var finns cykelhjälmar, fälpik, dubbar, rumpsäck, reservkläder, ledarflaggan och polispatrullen, som förhandsgranskar isläget?

Hoppas att ni minst hade 2.5" dubbdäck som flyter:)

Den finaste isen verkar vara längs gålö

Den finaste isen verkar vara längs (utanför) gålö framförallt norrostdelen.

boe skates; sa:
Våren nalkas och då är det dags för friluftsdag!

Vi tog en kaffe och packade hojjarna i bilen för att utföra viss isspaning på Utö's utsida. Skulle vi kunna hjälpa till med att hitta åkbar is till helgen? (nej det kunde vi inte..)

Vi brände i rask takt över Mysingen, till Utö. Över ön till Utö's utsida och lunch och isspaning. Därefter hem igen via Rånö och över Mysingen igen.

Hehe .... jo visst kan man kan cykla på isen också. Det gjorde jag själv rätt ofta innan jag lärde mig åka skridskor. Följande lilla tur t.ex. gjorde jag den 8 februari 1976 (röd linje på vattnet) - jo, det var cykelbart hela vägen, fast jag ledde cykeln med försiktighet över den igenfrusna grusrännan:

1976febr08.gif

Elva dagar senare köpte jag Åke Fellboms numera klassiska lilla bok "Långfärdsskridsko" - och den lockade såpass att jag började fundera på om det där var något man faktiskt kunde lära sig. Några år senare blev det av: då stod jag med stapplande ben för första gången på ett par skridskor.... och det gav mersmak.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips