Önskar killarna lycka till på Everest!!!

Övning ger besparing

spacemonkey; sa:
Man blir riktigt sugen på att vara med, inte så superdyrt som jag trodde det var på såna här rent kommersiella expeditioner.

Snackade med Mange innan dom stack till Acconcagua (dom är där nu). Tydligen så får man bättre pris ju mer erfarenhet man har. Det är klart, det behövs mindre guidning för erfarna personer. Så vill man spara pengar på Everestresan, ut och klättra ett "billigt", högt berg innan.
 
Re: Bannade guider!

slob; sa:
Du kanske blandar ihop det med den gamle LSD-smugglaren Henry Todd, som blivit något av en Himalayalegend. Han kör "dirt cheap no frills" expeditioner, tror det var 2000 USD för Ama Dablam. Uppskattad av vissa, hatad av andra, hade han i varje fall över 40! betalande på höstens, 2004, Ama Dablamvända.

Självklart var det Henry Todd jag tänkte på! Glömt namnet bara. Men hur som helt, har man dåligt med cash kan man chansa med Henry Todd...
 
spacemonkey; sa:
Everest, det högsta berget...

Var inne och tittade på Strängs hemsida, där verkade det som om det var en "egen" expedition de skulle ut på. Det finns bara två deltagare beskrivna, Sträng och Flock.

Sedan så kollade jag in sidan http://www.summitclimb.com/everesttibet.htm ,helt otroligt välordnad resebyrå för Everest!




Någon som vet något om de andra deltagarna på den här expeditionen? Ryktesvägen har jag hört att det är ytterligare en svensk med!

Peace!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.