Nytt ras på Grönbrinksberget

Nu har det till slut hänt... Var ute vid Grönbrinksberget igår och såg att den läskiga pelaren mellan Hästafis och Bergströms fjärtström har rasat.
Jag hoppas att ingen klättrare var på någan av lederna när det hände... Nån som vet?

Aha, antar att du menar den runstenslika stenen med en melon-stor sten inklämd bakom sig?

Jo, den var lite läskig och det var nog bra att den föll. Lite lustig årstid för ett ras...

Edit:
En bild säger mer än 1000 ord...

cpic468e1f051e881.jpg

[Ändrat av Mezzner 2007-07-06 kl 12:53]

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jo, man skulle ju kunna misstänka en liten domkraft, men det rinner nog bra med regn där och eftersom det väl börjat kila in sig en massa skräp bakom blocket så är det förstås bara en tidsfråga innan det trillar ned.

Bilden är tagen i år, tidig sommar, och då undvek jag blocket helt när jag passerade. Fast jag tyckte det då verkade rätt stadigt...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips