Nytt Instruktörscertifikat

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Guest

Gäst
Du bör betänka!!!

Mycket bra att ni har försäkring. Vad jag vet vill förbundet, vilket jag antar du syftar på är Kanotförbundet att ställa krav på Cert eller Leg.

Det finns idag bara några få bolag som erbjuder försäkringar för kajakföretag eller klubbar i avseendet mot skada av tredje man. Detta är viktigt.

Hur kan du leda certifieringar om du inte är Legitimerad instruktör???.

Fritte....
 
Re: Du bör betänka!!!

BIG BB; sa:
Mycket bra att ni har försäkring. Vad jag vet vill förbundet, vilket jag antar du syftar på är Kanotförbundet att ställa krav på Cert eller Leg.

Det finns idag bara några få bolag som erbjuder försäkringar för kajakföretag eller klubbar i avseendet mot skada av tredje man. Detta är viktigt.

Hur kan du leda certifieringar om du inte är Legitimerad instruktör???.

Fritte....

Gick tydligen : )
Skada mot tredje man?? under minan ca 25 års paddlingstid har jag aldrig hört talas om sånt! Berätta mera! Det låter spännande!
[Ändrat av kanotisten 2003-02-25 kl 21:22]
 

Guest

Gäst
Re: Re: Du bör betänka!!!

Gick tydligen : )
Skada mot tredje man?? under minan ca 25 års paddlingstid har jag aldrig hört talas om sånt! Berätta mera! Det låter spännande!
[Ändrat av kanotisten 2003-02-25 kl 21:22] [/QUOTE]

Då bör du studera dina villkor i ditt/ert försäkringbrev. Tredje man är en rättsprincip och betyder att den tredje mannen kan komma till skada. Dvs, om du hyr ut en kajak till en person och denna skadar annan är detta tredje man, eller om den tredje mannen skadar honam, vise versa.

Jag är förvånad att du inte känner till detta. Detta bör du omgående lösa med ditt boag. Är du Legitemerad att driva uthyrning?.
 
Re: Re: Vi?

BIG BB; sa:


Vi har olika bakgrund. Några är medicinare och en del kommer från försäkringföretag. Vi paddlar alla och har gjort detta i många år. Några har styrelseuppdrag inom andra organisationer. Men vi känner att det finns ett stort behov. Är du intresserad av att certifiera//legitimera dig så kan du fylla i en ansökan på båtmässan.

Fritte... [/QUOTE]

Jag förstår fortfarande inte vilka "vi" är. Vad har ni själva för kompetens? På vems uppdrag agerar ni?

/Hans
 
Re: Leg på gång

BIG BB; sa:
Vi kommer snart att dra igång ett Norden Leg!. Utan detta kommer försäkringen kanske inte vara giltig. Alla som vill utbilda skall ha denna leg för att kunna kalla sig "Godkända" att skriva ut intyg, sälja-eller hyra ut kajaker.

Vi kommer börja med detta i försommar och Leget kommer kosta Ca. 7.000 Kr. Förarbevis kommer finnas i BLÅ=1.200Kr
Brun=1.900Kr
Svart=2.300Kr (Mervärdesskatt tillkommer).

Frågan är iof redan ställd men jag instämmer och frågar vilka har gett er uppdraget att skapa ett "Norden Leg"?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.