Nytt Instruktörscertifikat

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Var nyligen på en tur i USA och träffade på några som certifierat sig (Paddelinstruktörer) i en Org, jag tror den hette NOLS eller något liknande. De hade snygga emblem och certifikatet var berättigat att nyttjas i hela världen. Jag tror det kostade ca. 1.000 Kr för själva testet.

Vet ni mer?.
 

Guest

Gäst
Leg på gång

Vi kommer snart att dra igång ett Norden Leg!. Utan detta kommer försäkringen kanske inte vara giltig. Alla som vill utbilda skall ha denna leg för att kunna kalla sig "Godkända" att skriva ut intyg, sälja-eller hyra ut kajaker.

Vi kommer börja med detta i försommar och Leget kommer kosta Ca. 7.000 Kr. Förarbevis kommer finnas i BLÅ=1.200Kr
Brun=1.900Kr
Svart=2.300Kr (Mervärdesskatt tillkommer).
 
Re: Leg på gång

BIG BB; sa:
Vi kommer börja med detta i försommar och Leget kommer kosta Ca. 7.000 Kr. Förarbevis kommer finnas i BLÅ=1.200Kr
Brun=1.900Kr
Svart=2.300Kr (Mervärdesskatt tillkommer).

Inga dåliga priser.
Vad ska dessa priser täcka????

Själv arbetade jag som instruktör, långfärdsledare och uthyrare när jag var 14 - 18 år gammal, vet ej hur många jag har lärt att paddla o sticka iväg på långturer. Fick mina kunskaper på olika sätt, bland annat från klubbkamrater.

Det känns som om man gör kanoting märkkvärdigare än det är.
 

Guest

Gäst
Re: Re: Leg på gång

[/QUOTE]


Det känns som om man gör kanoting märkkvärdigare än det är.
[/QUOTE]

Har du certifierat dig?. Du bör nog se över dina försäkringar. Att du lärt folk att paddla vid 14-18 års ålder ställer stora krav på vattenvana, eller hur?. Hur var ni försäkrade?. Nej nog tycker jag att du skall skaffa dig ett Leg. så dina kunder vet att du är Godkänd.

Fritte...
 

Guest

Gäst
Re: Vi?

]
BIG BB Vilka är "vi"?


Jens [/QUOTE]

Vi har olika bakgrund. Några är medicinare och en del kommer från försäkringföretag. Vi paddlar alla och har gjort detta i många år. Några har styrelseuppdrag inom andra organisationer. Men vi känner att det finns ett stort behov. Är du intresserad av att certifiera//legitimera dig så kan du fylla i en ansökan på båtmässan.

Fritte...
 
Re: Re: Re: Leg på gång



Det känns som om man gör kanoting märkkvärdigare än det är.
[/QUOTE]

Har du certifierat dig?. Du bör nog se över dina försäkringar. Att du lärt folk att paddla vid 14-18 års ålder ställer stora krav på vattenvana, eller hur?. Hur var ni försäkrade?. Nej nog tycker jag att du skall skaffa dig ett Leg. så dina kunder vet att du är Godkänd.

Fritte... [/QUOTE]

Jag började paddla vid 7 års ålder.
Vi hade en företags försäkring.
Vad hjälper det mina kunder om dom vet att jag har leg??? En gång hade jag en grupp gympa-lärare som skulle paddla. En del lyssnade på vad jag sade, en del gjorde inte det. Dom som lyssnade på mig gick det bra för. Om jag hade ett fint diplom på väggen hade inte gjort ett endast dugg skillnad!

För övrigt
Är ni ett privat företag? Läs i sådant fall forumreglerna!



[Ändrat av kanotisten 2003-02-25 kl 20:47]
 

Guest

Gäst
Re: Re: Re: Re: Leg på gång

[/QUOTE]

Jag började paddla vid 7 års ålder.
Vi hade en företags försäkring.
Vad hjälper det mina kunder om dom vet att jag har leg??? En gång hade jag en grupp gympa-lärare som skulle paddla. En del lyssnade på vad jag sade, en del gjorde inte det. Dom som lyssnade på mig gick det bra för. Om jag hade ett fint diplom på väggen hade inte gjort ett endast dugg skillnad!

För övrigt
Är ni ett privat företag? Läs i sådant fall forumreglerna!

[/QUOTE]

Vi är inte ett privat företag utan en moderorganisation till Legitimationen. Vi måste som du förstår ta ut en kostnad för att administrera detta. Konsulter kommer dock att finnas i separat bolag. Du bör nog inte underskatta detta med försäkring. I övrigt kan det bli ett krav att ha Legitimation vilket du bör ha i åtanke. Detta krav kan komma från försäkringsföretag vilket i sådan fall gör det omöjligt att få försäkring utan Leg. I ert fall bör ni nog börja med att certifiera er via Kanotförbundet, vilket kan vara en bra början.

Fritte...
 
Re: Re: Re: Re: Re: Leg på gång


Jag började paddla vid 7 års ålder.
Vi hade en företags försäkring.
Vad hjälper det mina kunder om dom vet att jag har leg??? En gång hade jag en grupp gympa-lärare som skulle paddla. En del lyssnade på vad jag sade, en del gjorde inte det. Dom som lyssnade på mig gick det bra för. Om jag hade ett fint diplom på väggen hade inte gjort ett endast dugg skillnad!

För övrigt
Är ni ett privat företag? Läs i sådant fall forumreglerna!

[/QUOTE]

Vi är inte ett privat företag utan en moderorganisation till Legitimationen. Vi måste som du förstår ta ut en kostnad för att administrera detta. Konsulter kommer dock att finnas i separat bolag. Du bör nog inte underskatta detta med försäkring. I övrigt kan det bli ett krav att ha Legitimation vilket du bör ha i åtanke. Detta krav kan komma från försäkringsföretag vilket i sådan fall gör det omöjligt att få försäkring utan Leg. I ert fall bör ni nog börja med att certifiera er via Kanotförbundet, vilket kan vara en bra början.
Fritte... [/QUOTE]

Fins ju flera försäkringsbolag, o det beror väl mot vad man vill försökra sig för?

Du bör nog inte överskatta detta med försäkring!

Vi är certifierade via Förbundet.
Jag har ej gått kurser, bara lett en en gång i tiden.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.