Nytt Hilleberg tält som släpps 2016!

Kul - då blir man "inne" igen ;) Köpte mitt Niak (som nu väl får kallas 1.0?) 1999 och är fortfarande nöjd med det!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
En skillnad jag ser gentemot Rogen och Anjan...är att dragkedjan är regnskyddad.

Det har ju nämnts på en del forum att det kommit in ett par droppar vatten genom dragkedjan in i absiden, men det verkar ju vara åtgärdat på Niak 1,5.

Frågan är ju bara om Anjan och Rogens uppdateras på samma sätt?

Tja...får man gissa fritt så skulle jag tro att det hamnar på 5-5500 kr :)!

Verkar vara ett bra tält med bra innerum men inte speciellt stor absid. Löjligt dyr.

Korkat att de inte gjort absiden större än på Akto.

För mina behov skulle absiden vara tillräckligt stort. Priset är lite högt men det är nog marktanpassad med tanke på vad andra tält kosta.
Går mitt exped spica två ul sönder kan jag tänker mig att det här vore en intressat ersättare.

Ser bra ut även om absidern kunde varit lite större. 1,5:an verkar optimal för ensamvandrare med hund eller de som vill ha lite mer space. Väger även betydligt mindre än mitt Soulo.

Tycker också att absiden är helt ok, den är ju större än vad den är på Soulo. Iom att 1.5 är högre än var Aktot är så Tror jag att man inte upplever absiden direkt mindre, det blir ju mera rymd fastän den är kortare.

Priset...., det verkar ju vara ett rekpris, men tror eller hoppas inte att det kommer att säljas för den summan :(!.
Köpte en Haglöfs jacka för 799 kr(nedsatt från 1199) och rek pris på Haglöfs är 1800kr.

Antar att det hamnar mellan anjan och rogen...men vi får se :)!

Senast ändrad:
Det finns minst 20 andra tält med den designen och som säkerligen är minst lika braför en fjärdedel av priset. Bo Hilleberg är en girig jävel.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips