Forumet Nytt forum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu ska jag inte vara sådan, men det blir nog lättare för utsidan att fixa buggar om ni startar en tråd under felrapporter (eller vad nu forumet heter) för varje sak istället för att diskutera alla här.
 
Ibland fungerar radbrytningen i foruminlägg men långt ifrån alltid. Då går det inte ens att scrolla i sidled heller... på en Samsung A3 2017 med senaste Google Chrome. Om man lägger mobilen på sidan så kan man scrolla (ibland), Men ibland fungerar det utmärkt att läsa forumtrådar med normal radbrytning. Hela mobilintegrationen verkar trasig på något sätt. Det skall naturligtvis vara möjligt att titta på en mobilbrowser utan att scrolla i sidled!

Synd att hela migreringen sjösattes utan att släppa en beta-version vid sidan av först. Användartestning i produktion är inte så kul för användarna... Jag skriver det här på datorn men skulle inte ens fått in det i forumet i mobilen. Så tills det är lagat är utsidan i praktiken nere för min del.
 
Jag saknar att se namnen på användarna. Det finns relativt många som har valt att visa sitt riktiga namn. I det gamla forumet syntes både användarnamnet och det riktiga namnet. Nu ser jag bara användarnamnet.
Om man vill visa sitt "riktiga" namn eller ej väljer man själv i egna kontoinställningar - som synes ;)
Forum > Ditt konto > Kontouppgifter
Fyll i förnamn och/eller efternamn i resp. fält.
 
I den gamla designen kunde jag enkelt hitta alla mina gamla inlägg. Förmodar att det går även i den nya, men jag lyckas inte klura ut hur. Hjälp!
 
Sällar mig till de som har (stora) problem på mobilen, oavsett om jag kör mobil- eller datorversion. Jag har i princip helt gett upp att läsa Utsidan på mobilen nu. Tur att jag sitter med en dator framför mig mer eller mindre hela dagarna i jobbet.

Men det kanske är dags för lite återkoppling från Utsidan snart om hur planen framåt ser ut? Jag kan ha missat det, men jag kan inte se att de har kommenterat i tråden om vilka åtgärder de kommer göra för att lösa problemen som uppstått.

Vill tillägga att jag i grund och botten är positiv till att de valde att lyfta plattformen, lite småproblem får man räkna med. Det kommer bli bra!
 
Får du verkligen upp alla dina inlägg den vägen? Jag får upp knappt hälften.
Jag misstänker att din misstanke - att det inte är ALLA inlägg- är rätt. Jag testade och såg mina senaste och trodde i min enfald att det var alla men vid närmare kontroll visar det sig att det är nog bara en bråkdel. Konstigt nog är dom fördelade över många år. Dom täcker alltså inte det sista året eller någon speciell tidsperiod. Märkligt!
 
Jag misstänker att din misstanke - att det inte är ALLA inlägg- är rätt. Jag testade och såg mina senaste och trodde i min enfald att det var alla men vid närmare kontroll visar det sig att det är nog bara en bråkdel. Konstigt nog är dom fördelade över många år. Dom täcker alltså inte det sista året eller någon speciell tidsperiod. Märkligt!

Jag har tyvärr gjort samma både trista och märkliga iakttagelse. Något gick uppenbarligen snett i samband med migreringen av databasen.

Integrationen mellan kontot/profilen på utsidan.se och kontot/profilen för forumet är dessutom, åtminstone delvis, bruten. Viss information, som för- och efternamn, måste nu anges i båda kontona/profilerna.

/Birger
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.