Forumet Nytt forum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

clindh

Forumvärd
Jag hittar inte "gå till äldsta inlägg jag inte läst i en viss tråd"
Jag har inte hittat att sätt att få ut den länken direkt i trådlistan än, men skall kika.
Tills vidare får man leva med att det är två klick - klicka in på tråden först, sedan klicka på "Gå till nytt".
Screenshot 2020-06-24 at 12.30.38.png

Edit: märkte nu att trådrubiken ju verkat ta en till "unread" redan, i allafall i ett ämne jag just skrev i. Det kan nog vara så att systemet nu behöver lära sig vad respektive medlem läst och inte i trådar, det kom inte med i konverteringen. Så detta kanske löser sig.
 
Senast ändrad:
Märkte en liten grej precis nu på mobilen. Om jag INTE var inloggad så klipptes foruminläggen av i högerkanten istället för att byta rad, men i inloggat läge anpassade sig sidan till mobilens bredd.
 
Ser jättebra ut! Rent och snyggt. Många nyare forumprogram är så mycket onödigt bjäfs. Skönt att slippa det.
Allt verkar funka som det ska so far. Bästa är att gamla länkar till inlägg funkar, något som inte är helt självklart vid programbyte.👍

Rättelse - insåg nu att det var sällsynt fula smiliesar! Men de kan ju bytas ut - eller vi kan faktiskt leva med det. 😁
 
Och det upptäckte jag visst lite oförhappandes att smilie-koden inte funkar. Men jag ser en fungerande högre upp i tråden?
Ska prova några till lite random här nedan.
😀☺😘😜😏😡😣🥶🤥😧🥴🤠💀😹
 
Och det upptäckte jag visst lite oförhappandes att smilie-koden inte funkar. Men jag ser en fungerande högre upp i tråden?
Ska prova några till lite random här nedan.
😀☺😘😜😏😡😣🥶🤥😧🥴🤠💀😹
Verkar som :) fungerar men inte övriga.
 
Med min Samsung Galaxy S7 får jag inte upp något mobilläge när jag väl är inne i en tråd, bara i forumflödet. Kan inte se hela textens bredd i vertikalt läge.
Tangentbordet gömmer sig inte när jag klickar på sidan så det är väldigt svårt att få iväg detta inlägg...
 
Heja! Testar lite bara :) ;) :p 8) :O (y) 👿 😮😡
Som synes får även jag bara vissa emojis att funka, men det är inte så högprioriterat.

Jag gillade att man kunde se direkt, vem som "just nu" läser i den tråd man själv har öppen; det gav mer känsla av ett direkt samtal. Nu måste man aktivt "ta reda på det" genom att klicka på resp.namn. Vilket jag inte kommer att göra, för viktigt var det ju inte. Mer en trivselfråga.

Däremot så verkar sidorna ladda påtagligt långsamt, oaktat min riktigt snabba jobbuppkoppling, men det kanske är övergående tills programmet etablerat alla sina interna sökvägar? Ungefär som nya nervbanor vid inlärning ;) Använder Chrome som webläsare.
 
Jag vill ha en översiktssida där det är direktlänkar till alla trådar som uppdaterats nyligen med direktlänkar till just senaste kommentaren. Nu blir det alltför många klick fram och tillbaka. Detta fanns tidigare och är den ingång jag använt som default.

"Like"funktionen tycker jag om. Språkligt finns det en del att putsa på, t ex bättre med som tidigare inlägg i stället för som nu meddelanden, vad är "reaction score".
Självklart är det lite knepigt i början och barnsjukdomarna går väl att komma till rätta med. Jag som gammal i gården tyckte ju att det mesta var bra tidigare.

Har ni gjort något extra åt sökningar?

Att kunna ändra sitt inlägg lite längre tid från ursprungspostningen typ 1 timme tycker jag vore värdefullt. Ibland kommer man på stavfel och annat lite för sent.
 
Senast ändrad:
Jag använder ofta sökfunktionen, särskilt för att gräva fram gamla matnyttiga inlägg och trådar åt nya användare. Så nu testar jag litet och... får detta som svar på ordet kök och mig själv som postare:
Sökningen kunde inte slutföras eftersom sökorden var för korta, för långa eller för vanliga.
Vad är då min- och maxgränsen för teckenantalet, och finns det något sätt att komma runt detta? Ibland vill man söka brett och vill inte tillföra fler kriterier, och det finns många både låååånga och trestaviga ord...
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.