Forumet Nytt forum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

clindh

Forumvärd
Vårt forum har med åren blivit en stoppkloss för att kunna modernisera och bygga om designen så den passar bättre mobilt, och det har varit svårt att göra andra förändringar också. Nu har vi äntligen hittat tiden att konvertera och stoppa in ny modern programvara.

Förhoppningsvis fungerar det mesta som förut, men uppstår problem så skriv en rad här så skall vi försöka reda ut.

Uppdatering: det vart svårhanterat med en mängd olika synpunkter och felrapporter i en diskussionstråd:

Har du något problem eller hittat fel? Titta först i forumet Felrapporter om felet redan är känt. Om inte så kan du starta en ny tråd där.

Har du förslag på förbättringar eller andra synpunkter så skriv istället i forumet Funktionsförslag.
 
Senast ändrad:

clindh

Forumvärd
Nytt är också att vi mekat lite med design, men det är långtifrån klart - med forumet bytt kan vi nu äntligen anpassa bättre till mobil. Vi har också bytt teckenuppsättning 😎 på hela sajten, eventuellt kan det strula någonstans - hojta om ni ser något knas. (Felet på Vita/Grönabandet-sidan vet jag om)
 
Senast ändrad:
... Trådlistningen är väl i lite onödigt stor stil på skärm. Det ryms inte många ämnen och om jag inte maximerar fönstret på laptopen så hamnar reklamen utanför. (Det sista gör iofs inte mig något, men era annonsörer kanske har en annan åsikt.)
 
Hmm... funktionen för att komma direkt till första olästa inlägg fattas.

Är det något som försvunnit helt med den nya forummotorn eller är det bara en sak ni fortfarande pysslar med?
 

clindh

Forumvärd
Hmm... funktionen för att komma direkt till första olästa inlägg fattas.
När man kommer in i en tråd finns en "Ny"-markering på inlägg och en "Gå till nytt"-knapp ovan inläggslistan som väl ger den funktionen, dock verkar den inte finnas i "Vad är nytt"-listan t.ex.
 
Vad ser man, något händer. Trodde faktiskt genuint att sidan inte skulle utvecklas mer.

Lite kommentarer:
* Nu går att att titta på en mobil också. Äntligen!

* Det skulle bli ännu bättre om varje inlägg i trådlistan visades på två rader i mobilen. Slå ihop användarnamn, antal svar och datum på samma rad så sparar man en hel del plats.

/Andreas
 
När man kommer in i en tråd finns en "Ny"-markering på inlägg och en "Gå till nytt"-knapp ovan inläggslistan som väl ger den funktionen, dock verkar den inte finnas i "Vad är nytt"-listan t.ex.

Jag hittar inte "gå till äldsta inlägg jag inte läst i en viss tråd" - det som den lilla grå pilen framför trådrubriken gjorde i tidigare layouten. Den funktionen saknar jag MYCKET. Jag vill INTE scrolla mig fram till "mina olästa" i varje tråd utan vill klicka mej dit direkt. Utan den funktionen så blir det avsevärt mer tungläst för mej.
Jag börjar på "Vad är nytt" och ser listan av trådar med nya inlägg sedan jag var inne senast, och sedan när jag vält tråd jag vill läsa i, så vill jag med ett klick hamna på "äldsta av mej olästa" inlägg i den tråden.
Hur gör jag detta numera?

/Patrik
 
Snyggt, funkar jättebra!! Tack för att ni jobbat med det här.

En synpunkt, går det att flytta Aktiva diskussioner på forumet högst upp så att det ligger ovanför artiklarna? På gamla sajten låg det så att säga i blickfånget. Tror det skulle öka aktiviteten på forumet. Jag iaf läser nästan aldrig artiklarna men är väldigt intresserad av aktiva diskussioner.
Kanske ser annorlunda ut på dator, har bara testat på mobil nu.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.