Nyfiken nybörjare

Hej! Jag heter Fredrik, 23 år gammal, bor i Borås.
Har precis fått upp ögonen för vandring och söker nu lite inspiration och tips. Tänkte mig isåfall att försöka hitta någon lite mer erfaren att ha en konversation med (inte här på utsidan.se).
 
Om jag förstår dig rätt är det alltså ingen vandringskompis du söker utan endast en "samtalspartner". Men inte på Utsidan?!
Konstigt.
Ställer du frågor här kan du få svar från många både kunniga och erfarna frilufsare.
Vill du ha privat kontakt får du väl t ex prova meddelandefunktionen.
Men det blir ju inte så kul för oss andra...

HåkanF
 
Ett tips är att inte underskatta den informationen som redan finns på t.ex. Utsidan och som nås via sökfunktionen... Många nybörjare har ju liknande frågeställningar och många av dessa är besvarade i redan befintliga trådar.
 
Vill du har en IRL mentor så skulle jag rekommendera dig att gå med i Friluftsfrämjandet eller STF vandringsgrupp i din hemort.
Utsidan fungerar som den gjort i 20 år, givetvis är du välkommen hit om du skulle ändra dig.
go tur
 
Idén är att hitta någon jag antingen kan träffa IRL eller chatta "live" med, bolla idéer, få inspiration och kanske lära sig lite tips och tricks.
Till att börja med, skulle jag ha någon annan konkret fundering kommer jag absolut höra mig för här på forumet, eller som dubbel-v nämnde, söka bland informationen som redan finns här. Tog bara några timmar efter jag skapat tråden innan jag fick respons från medlemmar som gärna kunde ställa upp 😊
 
Jag har svårt att se något konstigt i TS inledande inlägg... Han söker någon att träffa IRL för att prata med. Vad skiljer det från att träffa någon IRL för att vandra med?

@majjen - hur skulle ditt förslag om att nyttja meddelandefunktionen fungera i praktiken? Att TS skickar ett meddelande till alla medlemmar på forumet? För han vet ju ännu inte vilka som bor i trakten av Borås och som dessutom kan tänkas ha både tid, möjlighet och vilja att träffas...

@seobserver - nu tycker jag faktiskt att du är otrevlig mot TS...
 
@majjen - hur skulle ditt förslag om att nyttja meddelandefunktionen fungera i praktiken?
Jag tänkte bara att TS precis som jag hittar några medlemmar här på Utsidan som han tycker verkar kunniga och känner förtroende för och tar personlig kontakt. Kanske lärorikt men tråkigt för oss andra...

HåkanF
 
Jag har svårt att se något konstigt i TS inledande inlägg... Han söker någon att träffa IRL för att prata med. Vad skiljer det från att träffa någon IRL för att vandra med?

@majjen - hur skulle ditt förslag om att nyttja meddelandefunktionen fungera i praktiken? Att TS skickar ett meddelande till alla medlemmar på forumet? För han vet ju ännu inte vilka som bor i trakten av Borås och som dessutom kan tänkas ha både tid, möjlighet och vilja att träffas...

@seobserver - nu tycker jag faktiskt att du är otrevlig mot TS...

Vad är fel med att rekommendera TS att söka kontakt med en förening som finns på hemorten om hen vill prata ansikte mot ansikte?

Utsidan är framförallt en online community, dvs folk kan bo i Alingsås eller Los Angeles men ändå kommentera.

//Erik, Västerås (Alltså inte i närheten)
 
Jag tänkte bara att TS precis som jag hittar några medlemmar här på Utsidan som han tycker verkar kunniga och känner förtroende för och tar personlig kontakt.

Men är det inte precis det han gjort? Och hur ska han på ett enkelt sätt få kontakt med kunniga medlemmar som kan och vill träffa honom utan att ställa frågan? Hur hittar man medlemmar som bor i Borås?

Vad är fel med att rekommendera TS att söka kontakt med en förening som finns på hemorten om hen vill prata ansikte mot ansikte?

Jag uppfattar ditt svar som ytterst avvisande... Dessutom är Fredrik ingen hen, han är med största sannolikhet en han...
 
Prat-vandringsvänner har jag lokalt.

Om det är oförskämt att tipsa om var man i Borås kan hitta dylika då vet jag inte hur man skall göra.

Själv finns jag vid sydkusten och kan inte bistå Fredrik IRL.

Alla vill inte sitta solo vid skärmen, det har jag sett och upplevt många gånger.

go tur
 
Utmärkt att Fredrik uppnått vad han sökte, grattis. Åter har Utsidan bevisat vad den förmår. ;)

Övriga kommentarer får stå för skribenterna.

go tur
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
gwb Fårö runt för en nybörjare - Hur gå tillväga? Vandringsleder 2
Lena1 Vandra som nybörjare, ensam - tips och inspiration önskas Vandringsleder 26
LoaferTherapy Sörmlandsleden nybörjare Vandringsleder 6
sigge_ Tips tälta i götaland, nybörjare med hund Vandringsleder 0
martin_uppsala Nybörjare söker tältplats nära vatten i Uppsalatrakten Vandringsleder 1
intelligence Nybörjare på Bohusleden Vandringsleder 1
Zombina Nybörjare i Grövelsjön Vandringsleder 8
salvion Sökes: Första turen för en nybörjare i Stockholmstrakten Vandringsleder 10
frippe99 nybörjare Vandringsleder 2
Joakimlejon Nybörjare i Göteborg vill ut o fiska ett par tre dagar Vandringsleder 3
iVåttochTorrt Tips till nybörjare Vandringsleder 1
Johan.H Gyllbergen - Nybörjare med barn Vandringsleder 4
alle.samuelsson_hotmail.com Nybörjare - val av sko/känga? Vandringsleder 6
Marienbad Nybörjare i Skåne! Vandringsleder 16
diggidan Nybörjare med många utmaningar framför mig! Vandringsleder 11
Talisman Nybörjare - Vandra del av Skåneleden ås till ås - Hjälp med förberedelse Vandringsleder 7
Bjösha Vandringsleder för nybörjare Vandringsleder 3
elinloov NYbörjare Vandringsleder 10
Feb79 Vandring nybörjare och erfarna tillsammans Vandringsleder 4
kikkit Jämtlandstriangeln, hjälp en nybörjare. Vandringsleder 26
Audrey nybörjare, hjälp! Vandringsleder 13
thomast2 Passande vandringsled för nybörjare med hund? Vandringsleder 9
Ninai Nybörjare! Vandringsleder 3
anwa Vandring för nybörjare Vandringsleder 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.