Nybörjare uppe i kebnekaise bergen

Jajjemen! :) Är det one size fit all på stegjärn eller ?

Stegjärnen är inställningsbara, dvs du kan göra dom längre eller kortare beroende på hur stor sko du har. Ta litet tid att se att häl och tå sitter bra för det är inte kul att gå med sladdriga stegjärn, och det är inte kul om dom lossnar på toppen, det är luftigare där än vad man tror :)

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Gaaahh!

Stackars dig Brundin! Har då o då följt denna tråd och hållit tummarna att allt skulle gå bra....osså ridå! Krya på dig och ge inte upp hoppet. Bergen står ju kvar......

Erfarenheter från liknande vandring

Synd att du inte kom iväg, men se det positivt - motgångar är bra för karaktären ;)
Gjorde en liknande vandring som du tänkte göra (samma vecka t.om). Tog mig till Kebnekaise, besteg sydtoppen och strövade sen vidare åt det håll som passade (blev Tarfaladalen).

Så inför nästa försök (eller för andra intresserade) kan jag bidra med mina erfarenheter gällandes trippen, packningslista, träning, reseberättelse mm här.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips