Nybörjare uppe i kebnekaise bergen

Jajjemen! :) Är det one size fit all på stegjärn eller ?

Stegjärnen är inställningsbara, dvs du kan göra dom längre eller kortare beroende på hur stor sko du har. Ta litet tid att se att häl och tå sitter bra för det är inte kul att gå med sladdriga stegjärn, och det är inte kul om dom lossnar på toppen, det är luftigare där än vad man tror :)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Gaaahh!

Stackars dig Brundin! Har då o då följt denna tråd och hållit tummarna att allt skulle gå bra....osså ridå! Krya på dig och ge inte upp hoppet. Bergen står ju kvar......

Erfarenheter från liknande vandring

Synd att du inte kom iväg, men se det positivt - motgångar är bra för karaktären ;)
Gjorde en liknande vandring som du tänkte göra (samma vecka t.om). Tog mig till Kebnekaise, besteg sydtoppen och strövade sen vidare åt det håll som passade (blev Tarfaladalen).

Så inför nästa försök (eller för andra intresserade) kan jag bidra med mina erfarenheter gällandes trippen, packningslista, träning, reseberättelse mm här.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips