Nya .typ-filer till fripro

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jo, men jag har alltså utan problem hämtat zip-filen, men lyckas inte få det hela att funka i Mapsuorce. Kanske var jag otydlig i mitt inlägg kl 17.34

Packat upp den och kopierat filerna I0000797.TYP och FRIPRO_TYP.reg till mappen C:/Garmin/FAMILY_797

Därefter har jag dubbelklickat på .reg-filen, men Mapsource kraschar tyvärr!
Om du läser vad som står i registerfilen så ser du att den inte pekar på din typ-fil.

Ändra reg-filen till att innehålla:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\Mapsource\Families\FAMILY_797]
"TYP"="c:\\garmin\\FAMILY_797\\I0000797.typ"

Så borde det funka bättre.

Windows 7

Blir tokig snart, lyckas inte få HMR typningarna att funka. Så här ser det just nu, cachen är tömd.
Så här ser filen i regedit ut "TYP"="c:\\garmin\\FAMILY_797\\I0000779.typ"

Bilagor

• typ1.jpg
    typ1.jpg
    13 KB · Visningar: 949
  • typ2.jpg
    typ2.jpg
    19.5 KB · Visningar: 797
  • typ3.jpg
    typ3.jpg
    56.5 KB · Visningar: 810
Senast ändrad:
Blir tokig snart, lyckas inte få HMR typningarna att funka. Så här ser det just nu, cachen är tömd.
Jag tycker det ser lite smått ut?-) Vill du visa något med skärmdumpar så får du klippa ut det som du vill visa.

Så här ser filen i regedit ut "TYP"="c:\\garmin\\FAMILY_797\\I0000779.typ"
Om filnamnen är rätt så ser det ut som om du tänker använda en typ-fil för familj 779 på en 797-karta. Det kommer inte funka. Testa att använda en typ-fil för 797?

Jossa, i den zip-fil med typ-filer du tankat hem finns en textfil readme.txt. Där finns exakt det kommando du skall ge för att få ordning på typ-filen till Fri Pro Svealand:

File FPSvea.reg

"TYP"="C:\\Garmin\\FAMILY_797\\I0000797.TYP"

Såvitt jag kan se på dina, något otydliga, skärmdumpar så har du lagt in pekaren till typfilen på fel plats i registret. Ser ut som om du förväxlat 779 med 797.

Så här skall registret se ut (om nu dina kartor ligger där dom brukar):

reg797.jpg

Senast ändrad:
Jossa, i den zip-fil med typ-filer du tankat hem finns en textfil readme.txt. Där finns exakt det kommando du skall ge för att få ordning på typ-filen till Fri Pro Svealand:

File FPSvea.reg

"TYP"="C:\\Garmin\\FAMILY_797\\I0000797.TYP"

Såvitt jag kan se på dina, något otydliga, skärmdumpar så har du lagt in pekaren till typfilen på fel plats i registret. Ser ut som om du förväxlat 779 med 797.

Så här skall registret se ut (om nu dina kartor ligger där dom brukar):

reg797.jpg

Mitt problem är att jag bara har 2st filer i regedit istället för 5st, någon som har ett bra svar på det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips